Gå til innhold
Arkivverket

[#84187] Johan Larsen 1874, Ringsaker


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Leter etter foreldrene til Johan Larsen.FT-1910, bor han med kone og barn på Kinnligropen på Ringsaker. Ifg. 1910-tellinga, er han født 24/11-1875. I kirkeboka for Ringsaker har jeg funnet en med samme navn, men som er født 24/11-1874. Tror dette kan være rette person, men et år feil. Uekte barn. Foreldere: Lars Larsen og Ingeborg Johannesdatter.Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ringsaker, Klokkerbok nr. 8 (1870-1878), Fødte og døpte menn 1875, side 47. Nr 31, Er usikker på hva det står,kan noen hjelpe meg med dette Permanent sidelenke: LenkeHar lett etter vielsen til Lars Larsen og Ingeborg Johannesdatter, men uten resultat.1875 tellinga for Ringsaker, er det tre Johan. 2 født i 1874 og 1 i 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Her er ekteskapet til Johan og kona Gunnhild i Sel i Vågå i 1895: LenkeHer er fødselsåret hans 1874, og faren er Lars Larsen.Tippar du har funne rett dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei og takk. Ja har sett det samme. Er nå inne på FT. 1900 for Ringsaker. Gården Gropen,er Johan Larsen 1874 Ringdaker med kone Gunhild Gudbrandsdatter 1874, Sell-Vaage- er vel (Sel- Vågå nå? Har bor husbondens mor Ingeborg Johannesdatterf.1833. Så da er det også rett.Men hvem er så denne Ingeborg Johannesdatter og Lars Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Er inne på FT 1975.Ringsaker. Bergstuen. Ingeborg Johannesdatter ca 1835. To barn, den ene ei jente (Agnette Nikolausdatter) 1862 og ant: min, Johan Larsen 1874. Har to forskjellige federe.Bor ant. med sine foreldere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.