Gå til innhold
Arkivverket

[#84199] Hjelp til å spore emigranter til Amerika i 1885.Trondheim til Mankato, Minnesota


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg trenger hjelp til å finne ut hva som skjedde med disse emigrantene etter at de dro fra Norge.Nils Jonsen Ulstad, født i Stjørdal, Nord-Trøndelag 14.09.1817 og hans hustru Anne Larsdtr. Stavem (Ulstad) født i Grytten, Romsdal 09.01.1832 dro fra Trondheim 21.05.1885 med kurs for Mankato i Minnesota. Jeg vil om mulig vite hvor de slo seg ned, og ikke minst om og når de døde i Amerika?Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Aud Marion. Dette setter jeg stor pris på. Nils fikk altså 4 år der borte mens kona fikk 15. Nå lurer jeg på om det var tilfeldig at de havnet i Minnesota. Jeg vet Nils hadde en sønn fra sitt andre ekteskap, Mikael f. 1861 som dro over til Amerika en gang på slutten av 1870 tallet. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line O. Eide

Utreisen til Nils og Anne ble betalt av noen i Amerika.-Har ikke funnet Mikael Ulstad f 1861 i USA. Har du funnet emigrasjonen hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Nei, jeg har så langt ikke funnet emigrasjonen hans. Jeg har opplysningene fra bygdeboka for Stjørdal, som sier at han først reiste til Ålesund til faren og hans 3dje hustru. Men jeg vet ikke om han dro fra Ålesund, eller om han dro til Trondhjem først.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.