Gå til innhold
Arkivverket

[#84200] Søker informasjon om Peder Hanssen, født ca. 1838, Østre Oppegaard, Nesodden


Gjest Bjørn Thomas Bache
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Thomas Bache

Søker informasjon om en av mine forfedre , Peder Hanssen fra Østre Oppegaard i Nesodden. I følge et dokument skrevet av hans bror, Christian Fredrik ( oppegaard) i 1899, overtok Peder gården etter sin far , Hans Pedersen, i 1877. Fra folketellingen i 1865 for Nesodden står Peder oppført på gården med 'Hjelper faderen med Gaardsarbeid', men har ikke funnet informasjon om han etter dette.Er på jakte etter informasjon om hva som kan ha skjedd med Peder, og videre på Østre Oppegaard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Thomas Bache

Takk for fremragende hjelp til å finne frem. Da har jeg endelig Oppegaard Østres skjebne i familien på plass.Vi har et dokument med beskrivelse av slekten Oppegaard og Ottersen tilbake til ca. 1700 tallet. Dette ble skrevet i 1899 av min Tipp Oldefar Christian Fredrik Oppegaard som vokste opp på Oppegård Østre. Han var nok ikke klar over på dette tidspunkt at hans bror var i ferd med å selge gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.