Gå til innhold
Arkivverket

[#84206] Regine Benedikte Kavlie - f 17.okt1842 Trondhjem - foreldre og søsken ?


Gjest Kjetil Sigvart Eidskard
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

Jeg har en bror - kun Fredrik Kavlie - antar g m Oline Strøm . Disse har igjen dtr Pauline Mathilde Kavlie. f 19.juni 1859***henger dette på greip ?*** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line O. Eide
LenkeTellingsår: 1865Kommune: TrondheimKommunenummer: 1601Gatenavn: Nordre GadeGatenr: 12Antall leiligheter: 4Antall personer registrert på bostedet: 24-Navn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested EtnisitetFredrik Vilhelm Kavlie Husfader g Skræddermes. 1813 ThrondhjemOline Kavlie f Strøm Husmoder g 1826 ThrondhjemOle Wilhelm Kavlie Søn ug 1851 ThrondhjemAlbert Christian Kavlie Søn ug 1852 ThrondhjemFredrik Vilhelm Kavlie Søn ug 1860 ThrondhjemLudvig Bertram Kavlie Søn ug 1863 ThrondhjemOlaf Kavlie Søn ug 1864 ThrondhjemRegine Bennedikte Kavlie Datter ug 1842 ThrondhjemAnna Bergithe Kavlie Datter ug 1855 ThrondhjemOline Fredrikke Kavlie Datter ug 1858 ThrondhjemPauline Mathilde Kavlie Datter ug 1859 ThrondhjemAnne Christine Kavlie Datter ug 1861 ThrondhjemCaroline Andrea Jensen ug Tjenestepige 1842 StrindenJohanna Jensd. Kjelsberg ug Tjenestepige 1842 RøraasJens Jens. Kjelsberg ug Læredreng 1848 RøraasLudvig Bentsen ug Læredreng 1849 SteenkjærChristian Bertram Kavlie Logerende ug Handelsfuldmægtig 1836 ThrondhjemHans Iversen Husfader g Skomagermester 1822 StrindenHendrikke Ivers. f Bjørgan hans Kone g 1814 ThrondhjemHendrik Johnsen ug Læredreng 1848 RøraasGjertine Kathrine Værness f Neergaard e 1813 ThrondhjemEduard Martin Værness Søn ug Jernbanebetjent 1846 ThrondhjemKaren Bergithe Tiller ug Vadskerkone 1810 ThrondhjemJohn Andreas Dahl Søn ug Skræddersvend 1838 Throndhjem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line O. Eide
Lenke Prot. ref. Side Lp.nr. År Vigd Lysning Sokn/Kyrkje Merknad236 Trondheim Domkirke 601.A23 323 25 1870 16.10.1870 11.09.1870, 18.09.1870, 25.09.1870.Brudgommen Domkirken K: Hans forrige Kone død. Skifterets Attest af 03.09.1870 Rolle Stilling Førenamn Etternamn Kjønn Bustad Fødestad Alder1411 Brudgom Snedkermester Enkemand Edvard Strøm Throndhjem Throndhjem 33 Aar1412 Brur Jomfru Regine Benedicte Kavlie Throndhjem 28 Aar1413 Brudgom far Snedkermester Ole Strøm1414 Brur far Skræddermester Frederik Vilhelm Kavlie1415 Trulovar Snedkerm. O. Strøm M1416 Trulovar Skrædderm. F.V. Kavlie M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line O. Eide
Lenke Prot. ref. Side Lp.nr. År Døypt Sokn/Kyrkje628 Domkirken MINI601A16 60 225 1842 18.12. 1842 Domkirken Rolle Stilling Førenamn Etternamn Kjønn Bustad Fødd dato Fødd år Ekte/uekte1882 Barn Regine Benedikte Kavlie K 17.10. 1842 E1883 Far Skræddermest. Frederik Christian Kavlie Th.Angelsgd.1884 Mor Ragnild Bergitte Kavlie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Andersen

Frederich Wilhelm Kavlie var gift to ganger, først med Ragnhild Birgithe Fjeldstad og fikk to barn med henne, senere (27.10 1850 i Vår Frue) ble han gift med Oline Strøm og fikk minst 13 barn med henne. Jeg vet ikke når han døde, men Oline døde 17.mars 1914 i Trondheim, med begravelse (Trondheim domkirke) 21. mars samme år.Frederich Wilhelm Kavlie var bl.a skreddermester.På nettsiden min har jeg endel om disse, om du ønsker å ha noen ledetråder i egen forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

* takk takk.Men pga to familier her i distriktet er islekt - jeg manger koblingen.Fredrik Vilhelm Kavlie Husfader g Skræddermes. 1813 Throndhjem gift medOline Kavlie f Strøm Husmoder g 1826 Throndhjem*** Det hadde passet utmerket om Fredrik Wilhelm kunne ha en brorFredrik Christian Kavlie g m Ragnhild Bergitte Angel...***I tilleg lurer jeg på om navnet Heidenreich kommer inn i kavlie slekten *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** sorry *** mitt forrige innleggOline Kavli f Strøm er fødd 1826 ( ikke gift 1826)*** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Andersen

Jeg skjønner hva du er ute etter, men jeg kan verken bekrefte eller avkrefte slektsskap mellom de to.Søskenflokken jeg har (kan selvfølgelig mangle noen) er;Christian f. 1807 Peder Olaus f. 1810 Fredrich Wilhelm f. 1813 Stines f. ca. 1815 Anna Pauline f. 1819.Jeg har ikke gjort noe iherdig innsats på denne familien, da det er senere inngifting som, for meg, har vært interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line O. Eide

Regines far ved dåp er Fredrik Christian Kavlie, mens Regines far ved giftemål er Fredrik Vilhelm.Eller er det også to Regine Benedikte f 1842?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** HANNE LINE -- samme observasjon her.kan jo håpe på at presten har smakt på altervinen - for meg hadde vært greiest om Fredrik Vilhelm var den rette -Men får studere lit videre - dukker kanskje opp noe.*** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.