Gå til innhold
Arkivverket

[#84215] Nyere bilarkiver


Gjest André Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest André Martinsen

Hei.Der finnes arkiver over registrerte motorkjøretøyer i nyere tid. Jeg har forstått det slik at disse er ulikt indeksert.Det følgende er min sak: Jeg ønsker å finne ut hvilke biler et gitt bilforhandlerfirma har solgt. Ikke bare hvilke biler, men gjerne også dato, pris og kjøper.1.) Inneholder registreringsskjemaet navnet på bilforhandlerfirmaet som solgte kjøretøyet?2.) Hva slags arkiv er jeg ute etter, og hvor finnes et sådant som omfatter Helgeland?3.) Sakene i arkivet er neppe organisert pr. bilforhandlerfirma, men trolig pr. registreringsnummer eller eiers navn. Hva er tilfellet med Helgeland?M.v.h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Eksempler på skjema er gjengitt her:LenkeArkivene etter biltilsynet i Nordland skal ligge ved Statsarkivet i Trondheim. Materialet er rimeligvis ordnet etter kjennemerke, men med registerkort etter eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Karlsen

Forøvrig kan opplyses at Statsarkivet i Trondheim bare har mottatt registreringskort på kjøretøy for Ålesund trafikkstasjon. For de andre områdene i vårt distrikt (Møre og Romsdal, Sør- og Nord-Trøndelag og Nordland) har vi ikke fått avlevert tilsvarende arkiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.