Gå til innhold
Arkivverket

[#84221] arne sjursen og anna andersdatter, lindås.


Gjest arne askildsen
 Del

Recommended Posts

Gjest arne askildsen

Kan noen hjelpe med opplysninger om min oldefar Arne Sjursen, født 1840 på Lindås, og Anna Andersdatter,født 1851 på Lindås? Lurer på hvor og når de døde og ble begravet. Mulig at min oldefar Arne Sjursen tok i bruk gårdsnavnet som etternavn. Han hadde bruk på Nordre Askeland, og kalte seg muligens Askeland. Kan noen gjøre oppslag i bygdebøker for Lindås? Takknemlig for svar! Mnh. Arne Askildsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arne askildsen

Tror de tilhørte kirkesognet Myking/Lindås. Forøvrig lurer jeg på om det fins et arkiv der jeg kan gjøre oppslag over dødsfall/begravelser for hele Norge? Mvh.Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Sønnen Ole Arnesen Askeland ble konfirmert i 1904(nr 13). Født på Askeland ,og han bor på Askeland ved konfirmasjonen: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2145&idx_id=2145&uid=ny&idx_side=-87>LenkeOg Andrine Helene Arnesdatter Askeland ble konfirmert i 1908. Født på Askeland,og bor på Hindenes ved konfirmasjonen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arne askildsen

Hei! Her strømmer det på. Takker for velvillig hjelp så langt. For å finne min oldemors dødsfall, må jeg kanskje oppsøke et arkiv pga. sperrefrister etc. Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Iflg BB var de på bruk nr 3 på Nore Askeland, Arne Sjursen Lid 1840 gift 1878 med Anna Andersdtr. Askeland 1853-1932, de hadde 7 barn iflg BB. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arne askildsen

Hei! Takk for opplysningene. Her var det en del nytt. Regner med at det er bygdebøker du har lest. Er de tilgjengelig på nett? Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Dette er en gammel BB for Lindås Myking sokn, som jeg i sin tid skannet inn, kanskje er det kommet nye BB for område. Tror du må låne de inn på Bibloteket ditt. Det står mye om fam bakover i tid. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arne askildsen

Hei! Litt sent, men takk for gravearbeidet som flere brukere på d.arkivet har gjort for meg. Har kommet noen steg videre.Mvh. Arne Askildsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.