Gå til innhold
Arkivverket

[#84222] Anders Pedersen gift 6 Juli 1720 i Toten med Magnild Evensdtr.


Gjest Roy Kåsa
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Kåsa

Kjenner noen til dette paret? Anders var Captain des Armes ved gifte. De får ei datter Helene på Rud i 1722. Undres på om det er henne som gifter seg 8 Des 1758 i Toten med Hans Nielsen på Røste? Finner ei Magnild Evensdtr som dør på Røste i 1775. Det er året etter at Helene dør der. Tilfeldigheter kansje, men såpass interressant at jeg hiver ut dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Dette er nok helt riktig konkludert. På skifte etter Anders Pedersen blir Amund Hallingstad utpekt som formynder for Helene, og Helene er på Hallingstad da hun gifter seg med Hans Nilsen Røise.Dette er blant mine egne forfedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Kåsa

Flott Rune! Har selv ikke funnet Anders død, har du årstallet? Har heller ikke funnet flere barn enn Helene. Anders og Magnild har vel flyttet på seg, for flere barn født på Rud finner jeg som sagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Anders dør i 1755 på Bollum (bgr. 24.5.). Jeg har notert barna Even f. 1720, Helene f. 1722, Marte f. 1726, Peder f. 1728, Ole f. 1731 og Jens f. 1733. Familien bodde lenge på Taraldrud, og seinere på Bollum.Mer om familien finnes i Totens Bygdebok bd. IV, der jeg har hentet i hvert fall mesteparten av opplysningene fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.