Gå til innhold
Arkivverket

[#84226] Zacharias Løkvig - Skifte - Hjelp til tyding


Gjest Charlotte Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Charlotte Hagen

I skiftet etter Zacharias Løkvig finner jeg at kona hans het Giertrud Jensdatter og jeg klarer å se at han hadde følgende barn: Olle, Jens, Karj, Ragnil (x2) og Marit. Det er et navn jeg ikke greier å lese. Er det noen som kan hjelpe?Slik jeg forstår det er disse barna umyndige, men jeg greier ikke å se om det er andre barn nevn. Rart om ikke det var en Zacharias og ei Giertrud bland barna.Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24635/201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det siste barnet tror jeg heter 'Anne'. Jeg leser ellers de samme navnene som du gjør, og kan heller ikke se at det er flere barn nevnt enn disse 7. Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Nei, jeg tror nok ikke det er en feil. Det var helt vanlig på den tiden at to søsken kunne hete det samme. Ser du på skiftet som kommer som neste, så ser du at begge døtrene het Marit. Om begge bestemødrene het Ragnhild, så ble det to stk. Ragnhild i søskenflokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.