Gå til innhold
Arkivverket

[#84246] Hjelp med Martin fra HEDMARK 1850-aara


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Martin Andersen Rønning ble gift i 1887 i Brønnøy Nordland med Anna fra Bindalen Nordland. De hadde 7 dødf. barn før de flyttet til Alvdal ca. 1899. Da hadde 3 levende barn etter ha funnet fødselsstifelse i Kristiania. Martin døde under et snøskred i 1920.Jeg kan ikke finne daapen hans! Han skal vaere f. 10/11 eller 10/10 1856 (ellers mellom 1856-1860), sønn av hsm. Anders Danielsen Oksenvold i Aasnes HE. Mor var Oline Gundersdtr. I 1865 er de hsm paa Aasnesrønningen.Martin skal vaere konf. 1873 i Aasnes, men jeg finner ikke kirkeboka med konf.Et sted sa han var f. i Odalen, men jeg finner han ikke i Sør eller Nord Odal.Kan noen finne daapen til Martin Andersen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Hei, Margaret!Kirkebøkene for Åsnes er stort sett tapt i brann, så dersom han er født og konfirmert i det prestegjeldet, er det ingenting å finne.Hilsen Torodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.