Gå til innhold
Arkivverket

[#84248] Johannes Ikdal og Siri Bårdsdtr Bjordal


Gjest Odd Handegård
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Handegård

Har noen informasjon om barna til Johannes Åsmundson Stokka på Ikdal i Skjold og Siri Bårdsdtr Bjordal, (født ca. 1700)? Eller tips om hvor slik informasjon finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Barna til Johannes og Siri er Osmund Johannesson 1722 - 1785 gm.Anna Ivarsdtr.d.1748 og Johannes Johannesson 1736 - 1805 gift 3 ganger.1 med Marta Gunnarsdtr.1712 - 1768, 2 gang med Marita Johannesdtr.1754 - 1783 og 3 gang med Siri Kristoffersdtr.1758 - 1849. Trenger du mer informasjon så kan jeg frembringe dette også. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Handegård

Takk skal du ha. Bakgrunnen var et spørsmål fra en amerikansk venn som var interesseret i forbindelsen mellom den tidligere amerikanske høyesterettsjustituarius Earl Warren og Johannes/Siri. Dersom han trenger flere opplysninger kommer jeg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Paulsen

Mener å huske fra min oppvekst på 1960-tallet at Earl Warren besøkte Skjoldastraumen-området, der hans forfedre angivelig stammet fra. Worren ble sagt å være amerikanisering av gardsnavnet Vårå (Tysvær Bygdebok Bd 5). Ikdal ligger på motsatt side av Skjoldafjorden, men det var jo kort vei over fjorden. Men dette med Worren-navnet vet kanskje andre langt mer om enn jeg. Mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Earl Warren besøkte Haugesund og Skjold i august 1953. Dette sto i Hgsd. Avis 15.8.1853. Kilde 'Kim ka kor' av Tor inge Vormedal. Mener å huske at han besøkte Grønhaug der faren hadde bodd. (I dag nordre del av Flotmyrgata) Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.