Gå til innhold
Arkivverket

[#84259] Hvordan finne en danske født i 1917, når man kun har navn og fødselsdato?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg lurer på om det blant Digitalarkivets mange dyktige brukere, finnes noen som kan gi meg et tips om hvordan jeg skal gå frem for å finne en danske født i 1917. Jeg har navn, fødselsår og dato, men ikke føde sted.Det gjelder Sonja Falkenløwe Andersen f. 17.08.1917.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for innlegget.Ja, det er rett person Hans. Men jeg skulle gjerne visst noe mer om hennes opphav.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen for henvisningen. Jeg fant bare en notis om hennes død, det samme som du refererte til, født 1917 uteksaminert i 1939. Hun døde forøvrig 19.01.2008.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Falch

Fra folketællingen:Samtlige personer i husstandenHaderslev, Gram, Magstrup, Maugstrup, Landboel, 53, FT-1845, B6415 Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:Jørgen Nielssen Overbeck 38 Gift Smed SimmerstedMalene Jørgens 41 Gift Sin Kone MaugstrupInger Falkenløve 16 Ugift Deres Børn MaugstrupElse Marie Overbeck 12 Ugift Deres Børn MaugstrupHans Jac. Overbeck 7 Ugift Deres Børn MaugstrupCathr. Mar. Overbeck 3 Ugift Deres Børn MaugstrupSøren Hanss. Smidt 23 Ugift Smedesvend SkadsModeren hedder Jørgens kunne være = Irgens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Hans.Jeg vet som sagt ikke hvor i Danmark hun var født, men det kan selvsagt være en sammenheng mellom henne og denne familien fra 1845.Hun giftet seg med en Irgens i Norge, derav hennes etternavn. Hun var som nevnt født Falkenløve Andersen. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.