Gå til innhold
Arkivverket

[#84263] Strømsgodset sogn, Skoger.


Gjest Anita Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Berget

Hei,jeg sliter med å finne 2 av barna til Hans August Hansen og Martine Haraldsen.Jeg har funnetHans Martinius Hansen f.17.jan 1900 nr 11 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5939&idx_id=5939&uid=ny&idx_side=-83>LenkeHjørdis Marie Hansen f.13.feb 1907 nr 6 LenkeI følge FT 1910 skal Lorens og Hermand være født i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Løkke

Du ser sikkert av FT 1910 at Skoger den gang var et eget herred og ikke en del av Drammen kommune som nå. Skoger tilhørte faktisk også Vestfold, ikke Buskerud, den gang. Kanskje det derfor er en god idé å prøve litt i kirkebøkene for Sande og Svelvik? Folk har jo alltid flyttet litt, men ofte ikke så veldig langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Berget

Der var han ja! Da er det bare å finne han Lorns!Skjedde det ofte at de ikke ble ført opp i både klokkerbøkene og ministrialbøkene?Tuusen takk for tips og hjelp!Mvh Anita Berget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Berget

Tusen takk, Bjørg!Ser ut til at foreldrene gikk tom for navn, Lorents blir da den eneste jeg vet som ikke har to eller flere fornavn :DMvhAnita Berget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Berget

Han ble døpt 27.sep 1861, konfimert 1875 Hillerød. Foreldrene hans het Laurits August Hansen og Vilhelmine Marie Schou.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Berget

Hans Wilhelm August Hansen og Martine Haraldsen er mine tippoldeforeldre på min fars side. Min oldefar er da Kristian Vilhelm August.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Løkke

Det er en kirke i København som heter Trinitatis kirke. Det er den som har det kjente Rundetårn som sitt frittliggende kirketårn. Den ligger like ved universitetet, ikke så langt fra Strøget, midt i sentrum.Et annet ord som betyr det samme som Trinitatis, er Trefoldighet. Med disse begrepene menes altså Gud som Skaper, Sønn og Hellig ånd (de tre 'personer' i den ene guddom - den trefoldige Gud).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Berget

Mette; kan du videreformidle min mailadresse? Jeg er veldig interessert i å komme i kontakt med den personen! berget . anita @ gmail . comMvhAnita Berget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.