Gå til innhold
Arkivverket

[#84268] oppslag bygdebok Evje / Vegusdal


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Hva sier bygdeboken / bøkene om Ole Tellefsen på Fidjeland sin datter Siri (Sigrid) f. 1856 og døpt i Vegusdal, familien bor i 1865 på Sørlid i Vegusdal sogn, Evje prestegjeld. Er litt usikker på hvilken bygdebok det må letes i, kanskje Vegusdal?Se denne debatten:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** Hei - Paul Setane har skrive bygdebok for Vegusdal. Antar den er aktuell-Siri Olsdtr Fidjeland er som du har fødd 12.jan 1856Dette med lenke mestrer eg ikkje - men gjør et forsøkKjeldeinformasjon: Aust-Agder fylke, Vegusdal, Klokkarbok nr. B 1 (1849-1879), Fødde og døypte 1856, side 11.Nei det gikk nok ikke - får bruke tid å lære meg det*** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Johan Rislaa

Det som står om Siri under Findjeland Austre, er at hun er født 1855, ugift - 2 barn, Anne Marie f. 1886, Syvert f. 1890.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Johan Rislaa

Her er dattera Anne Maries dåp i 1886:LenkeHun er født utenfor ekteskap med Kristen Knutsen Klep fra Birkenes. Siri har da Finsland som bosted og etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Ingar Heimlund

Kan man være sikker på at Siri Olsdatter her er den Siri Olsdatter som fikk 2 barn med Brede Tørresen, grunnen til at jeg spør er at jeg finner det underlig at verken ekteskapet eller barna er nevnt i bygdeboka for Vegusdal. Tusen takk for all hjelpa hittil med dete temaet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Ingar Heimlund

Kan man være sikker på at Siri Olsdatter her er den Siri Olsdatter som fikk 2 barn med Brede Tørresen, grunnen til at jeg spør er at jeg finner det underlig at verken ekteskapet eller barna er nevnt i bygdeboka for Vegusdal. Tusen takk for all hjelpa hittil med dete temaet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Hei, Leif.Jeg vil tro at grunnen til at ekteskapet og de to siste barnefødslene ikke står i bygdeboken, kan være at disse er skjedd relativt langt ute av bygda. Det synes nok ikke jeg er så underlig og uvanlig, særlig for bygdebøker av en viss alder.100 % sikker kan du ikke være, men jeg syns det er mange stikkord som taler for at det er hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

2696515 Kristian Klepp 1859 1948 0411 1948 Gravminne mangler G 4 10 Vennesla Vennesla VenneslaSamme mann? Nevnt f. 1860 ved datterens dåp, 1858 ved sønnens dåp, 1860 i 1900-tellingen, 1859 her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Ingar Heimlund

Veldig mye taler for at det er den rette, hun er den eneste Siri Olsd. som er født i Vegusdal som samsvarer med alderen i FT 1865. Finner ingen andre kandidater pr. nå som kan passe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.