Gå til innhold
Arkivverket

[#84273] Tydehjelp Molde viede 1837, Siri Ellevsdtr. Spjelkervig


Gjest Eva Wathne
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Wathne

Viet i Molde 10.9.1837: Uhrmaker Jens Nicolai ? Spjelkervig og pige Siri Ellevsdatter ? Men hvor kom hun fra? Står det Unhjem og kan det være i Hen/Grytten? Permanent bildelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070911630372.jpg>Lenke I følge FT 1865 for Namsos skal hun være f. i Bolsøy ca 1812. Jeg klarer ikke å finne henne. Ekteparet døpte sønnen Peder Elias i Molde 1.8.1838 Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Berg

Jeg mener det står Uhrmager Jens Nicolai Sivertsen Spjelkeviig og Pige Sirie Ellevsdatter.I dåpen til Peder Elias, som er hjemmedøbt, mener jeg det står Uhrmager Jens Nicolysen Spjelkevig og Siri Ellefsdatter Unhjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

I følge FS er det en Siri Ellefsdatter f i Grytten 27.mars 1809. Og Unhjem er jo i Hen (Innfjorden)i Grytten Prestegjeld. I 1809 var det felles kirkebok for hele Grytten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Wathne

Hjertelig takk for hjelp til alle sammen! Jeg prøvde meg på kirkeboka for Grytten/Hen tidligere i dag, men det var år 1811/13. Jeg hadde helt glemt å forsøke FS først..... Når FS har barnedåpen er det godt håp om at de kan liste opp hele søskenflokken til Siri når jeg nå bare finner foreldrene hennes. Kvelden er reddet. Siri blir min tipptippoldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.