Gå til innhold
Arkivverket

[#84282] Er det mulig å finne en vielse i Bergen uten vielsesår?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg søker opplysninger om en vielse som trolig har foregått i Bergen etter 1939 men før 1952.Aake Christian Martens Irgens f. 16.06.1916 i Bergen og Sonja Falkenløve Andersen f. 16.06.1916 i Danmark. De avla begge eksamen i 1939 i henholdsvis Norge og Danmark i 1939. Jeg vil derfor tro at vielsen må ha skjedd etter 1945.Jeg er på jakt etter opplysninger om brudens fødested og navn på hennes far.Paret slo seg ned i Høyanger trolig rundt 1950. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Fra Bergen folkeregister har vi fått kartotek over vigde, ordnet etter brudens pikenavn. Men dette forutsetter at bruden hadde eget folkeregisterkort i Bergen, før hun ble gift. Vi ser av andre kilder at Sonja F. Andersen var født 17. august 1917, men det står ikke fødested.Vi finner ikke dette ekteparet i registeret, men ser at paret satte opp ektepakt 18. januar 1948 i København. Der står det at de aktet å gifte seg, så jeg antar at vielsen har funnet sted kort tid etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen. Da antar jeg at vielsen har funnet sted i København tidlig i 1948. Da får jeg prøve å finne hennes fødested på en annen måte.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.