Gå til innhold
Arkivverket

[#84290] Plassen Haugen under øvre bilben i heidal.


Gjest Gunhild  Svendstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild  Svendstad

Hei jeg leter etter alt om Mari Erlandsdatter f. 27.05. 1852 Stenen i kvikne i skåbu. Hun ble gift med en Ole Olsen Haugen f. 1852. Foreldrene hans het Ole Guttormsen og Ragnhild Olsdatter. Det ser ut som om at foreldrene hans også hadde bodd på plassen. Men i 1875 bor Ole Olsen og Mari Erlandsdatter her på Haugen i Heidal. Jeg finner ei datter av disse Mari f. 24.11.1879. Da er Ole og Mari inderster på plassen. Etter dette finner jeg ikke igjen disse to. Hvor ble de av?Gunhild Svendstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg har forsøkt å finne den Mari du nevner i innlegg 1, født 1879. Finner henne ikke. Hvor er hun døpt?Har lett etter konf. til disse søstrene, finner ikke noe.Har også lett etter dem i 1910, på f.dato, dårlig utbytte til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Jeg har notert at Mari med barna Rønnaug, Mari og Oline emigrerte til USA i 1883. Destinasjon Willmar : LenkeGår ut ifra at Ole emigrerte i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ikke godt å si om det er han eller ikke. Døtrene burde finnes konf. en eller annen plass. har du sjekket dødsfallslistene i de aktuelle kirkesoknene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.