Gå til innhold
Arkivverket

[#84306] Skilsmisse i Fredrikstad mellom 1801 og 1807


Gjest Åse Anna Markussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Åse Anna Markussen

Jeg leter etter saksdokumenter i forbindelse med en skilsmisse mellom Marie Hansdatter og matros Lars Nilsen Skalle i Vaterland. I 1801-tellingen står de slik: LenkeHun er skrevet som 34 år i trykt utgave av 'Manntall 1807 for Fredrikstad og Glemmen med Kråkerøy, Fredrikstad og omegn historielags skrifter nr. 5, 1989, s. 14. og er da tjenestepige hos Kjøbmand Hr. Hobstock i Fredrikstad Byes qvadrat 8-16. 'Matros Lars Skalles i Vaterlands fraskilte Hustrue'. Skilsmisser var ikke vanlige, og det bør finnes sakspapirer. Hvor kan jeg lete??Vennlig hilsen Åse Markussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Anna Markussen

Takk - det skal jeg gjøre ved første anledning. Der finner jeg kanskje også borgerbrev for Lars(Laurits)Pedersen Hansted (1642-1720) fra 1680 i Tønsberg. Kongsberg måtte melde pass.Vennlig hilsen Åse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.