Gå til innhold
Arkivverket

[#84331] Permanente lenker i skannede kirkebøker


Gjest Stian Høiset
 Del

Recommended Posts

Gjest Stian Høiset

Går det an å ønske seg at i valget for 'bildeinformasjon', i tillegg til 'øverst', 'nederst' og 'ingen', også har 'begge'? Dvs. permanente side- og bildelenker både oppe og nede?Videre ønsker jeg meg at hvis man klikker på en høyreside, blas det om til neste høyreside. Kjekt hvis man leter etter døpte pigebørn.Og når jeg først er i gang, ønsker jeg meg en hovedfagsgrad i historie, men det er kanskje for mye å be om ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

1. Det går an å ønske seg, men jeg tror ikke vi kan prioritere det nå, da våre programmerere arbeider med nytt Digitalarkiv, korrekturmeldingssystem for FT1910 osv.2. Praktisk når drengebarn og pikebarn står på hver sin side av oppslaget, men i det store flertallet av kirkebøker ønsker du å gå fra høyre side i et oppslag til venstre side i det neste oppslaget. Her må vi ha en felles løsning, og da fungerer den nåværende løsningen best totalt sett.3. Ja, ettersom hovedfag er erstattet av master :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.