Gå til innhold
Arkivverket

[#84339] Hvordan lager man en lenke digitalarkivets debattforum?


Gjest Henning Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Henning Berg

Jeg får ikke til å lage lenker i innlegg her i debattforumet. Det er jo svært vanlig at man gjør dette, så det må jo være mange av dere som behersker den edle kunst. Så kan også noen av dere være så vennligsinnet å innvie meg i denne hemmeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Den tråden som Ann-Mary lenker til dreier seg om lenkinga for kirkebøker. Dette er litt spesielt og gjøres på en annen måte enn andre lenker.For å lage lenke til en annen debatt eller eventuelt en digitalisert bok osv, så er det ganske enkelt å kopiere adressen i adressefeltet øverst for så å lime det inn i innlegget ditt. Normalt står det ikke lenke der med det samme du limer inn adressen, men det blir ordnet av programmet selv når du legger innlegget på plass.For å kopiere adressen venstreklikker du den først slik at blir blå. Så høyreklikker du og får bl.a. opp alternativet kopier. Du venstreklikker på dette, for så å høyreklikke på stedet der du vil lime inn adressen (lenken). Du får da bl.a. opp alternativet lim inn, så til slutt venstreklikker du på dette, og vips er lenken på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Berg

Jeg takker så mye, Ann-Mary! Jeg kommer til å straks prøve denne metoden som er angitt i innlegget ditt. Så hvis jeg får til dette, kommer det i kveld en ny sak om min tipp tipp oldefar Simon Danielsen.Takk også til Finn. Metoden din har jeg faktisk nettopp lært og har forsøkt den for å legge ved kirkebokside her i forumet, men altså uten å få det til akkurat her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.