Gå til innhold
Arkivverket

[#84340] Ottar Karlsen fra Stavanger omkom under militærtjeneste.


Gjest Birger  Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger  Forsmo

Ottar Karlsen fra Stavanger skal ha omkommet ved at han falt fra dekk og ned i rommet på båten og døde. Jeg skulle gjerne vite dato og årstall for når ulykken inntraff. Dette skal vistnok ha sjedd under militæretjenesten. Han var min beste barndoms og ungdomskamerat. Siden jeg arbeider med slektsforskning er det også av stor interesse å få vite år og dato når han ble født. Jeg håper at det der mulig å finne ut av det!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Det er ikke mye jeg kan bidra med, men jeg fant en nettside hvor det framkommer at Ottar døde 17.7. 1958. http://www.saltenslekt.no/spes_ftg_avis.htmFregatten BALDER av .... NP 18.07.1958. To mann drept på fregatten i Horten da en kjølevannspumpe eksploderte; Ottar Karlsen, Stavanger og Edgam Magnar Sigmund Ellefsen, Tysfjord (scannet - 20).NP = Nordlandsposten. Du vil nok finne mer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal dere ha! Det stemmer nok at det var en eksplosjon og at Ottar plus en annen døde. Etter det jeg er blitt fortalt så falt Ottar ned i rommet, men det er jeg nå litt usikker på det. I alle fall så stemmer det nok at det var en eksplosjon som forårsaket at de begge falt. Det var i alle fall en tragisk hendelse.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Det jeg undres på er om det er mulig å finne eksakt fødselsdato for Ottar Karlsen? Jeg antar at han var født i siste halvdel av 1930-tallet og da er vel de kirkebøkene ikke tilgjengelig.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis han bodde i Stavanger så skulle det værre en mulighet å finne han i en dødsannonse fra den tiden, men så var det muligheten for at dette kan bli gjort av en eller annen? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Vil tro at du kunne låne microfilm av Stavanger Aftenblad for juli 1958 på biblioteket, der en dødsannonse ventelig ville kunne finnes. Kanskje også en artikkel om hendelsen? Tror neppe avisforslagene i 7 er aktuelle for en mann fra Stavanger, i alle fall ikke mht dødsannonse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.