Gå til innhold
Arkivverket

[#84358] Kari Larsdatter, Eidsvåg, Åsane, Hammer sokn.


Gjest Svein L. Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein L. Eriksen

Hei, har lett i alle databaser/kirkebøker etter info på Kari Larsdatter, Eidsvåg og matros Jakob Johannesen, Begen, uten hell. De står oppført som far og mor til Kristoffer Johan Jakobsen Eidsvåg under døpte i Hamre prestegjeld, 14.04.1863. ( Hamre mini A 14, lp.nr. 26 ref.17159/17160). Barnet ble kort etter fødselen adopter/pleiesønn hos Lars Thommasen og Brithe Helgesdtr. i Koppervig, Eidsvåg. Håper du kan gi noe tips på hvor jeg eventuelt kan skaffe noe info.mvh Svein L. Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg tar med konfirmasjonen til Kristoffer i 1877.LenkeLars Thomassen og Brithe døpte en datter Karen i 1849. Men hun er vel kanskje for ung til å være mor til Kristoffer Johan.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein L. Eriksen

Det 'kan' jo være mulig. Men er det noen som kan lese ut navnene fra kirkeboken på hvem som var faddere i forbindelse med dåpen til Kristoffer Johan.? Mvh Svein L. Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Lars Larsen, Aastvedt- Johannes Olsen af Bergen-Mons Monsen Eidsvaag-Gunvor Larsdtr. Aastvedt og Martha Monsdtr. Eidsvaag.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Hei!Kristoffer Johan Jakobsen Koppervik (1863-1945) eller Johan i Kopperviken som han ble kalt vokste opp hos sin mormor og morfar Lars Thomassen Hop (1812-1898) og Brita Helgesdtr. Tunes (1814-1884). De bodde i Kopperviken i Eidsvåg. Mor til Kristoffer Karen Gunhild f. 1839 på Unneland i Arna giftet seg i Bergen i 1867 med Andreas Martin Andreassen f. 1847: LenkeNår Karen døde har jeg ikke undersøkt enda, men kanskje noen andre kan hjelpe her?Mvh.Kenneth BratlandBygdebokforfatter, Åsane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein L. Eriksen

Hei igjen, ang Karen Gunhild Larsdtr.'s død finner jeg kun en i databasene som er født i 1839, 'Nordmenn i Dakota i USA i 1880-teljinga' ref.no. 23188. Finnes det noen mulighet få dette verifisert? Mvh Svein L. Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.