Gå til innhold
Arkivverket

[#84401] Hans Aleksander Iversen - Lier eller Nedre Eiker - en gåte !


Gjest Helge Berntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Berntsen

Hei Gunn, og takk for innsatsen. Jeg er enig i at dette er en god kandidat, forutsatt det ikke er den samme person som er gravlagt på Nordre Gravlund i 1970. Den eneste tilleggsopplysning jeg har er at han trolig hadde en søster/halvsøster kalt Ruth, som trolig bodde i Lier i 1958..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Berntsen

Gåten om Hans Alexander er løst, ved hjelp av info fra hans vielsesregistrering i Dypvåg fra 1948! Se nr. 23 Lenke Vi måtte til Hole i Buskerud, men hvem vet hvorfor han ikke er å finne i FT1900 eller 1910. Jeg har foreløpig ikke lett videre etter foreldrene, men om noen vil 'være med' så er dere hjertelig velkomne !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Berntsen

Det må nesten være det, Bjørg - selv om hun nå skriver seg Rynning, og fødselsåret er 1878 i stedet for 1876. Det var hennes 2. 'leiermaal', så hun var vel en allsidig dame..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Gratulerer med funnet, Helge! Pussig at Hans Alexander ikke er å finne i 1910-tellingen, men han kanskje ha vært innom et barnehjem? Jeg vet ikke om alle barnehjemsbarn er ordinært registrert i tellingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, se debattnr. 83269 Tvillinger til besvær, og mitt innlegg nr. 18. Moren hans emigrerer. Artig at den godeste Hans Iversen skulle vise seg å være en fjern slektning......mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Finner ikke noen Charlotte Olave født i Norderhov 1876-79. Hva er etternavnet hennes ved dåpen til Hans Aleksander?Helge. I (31) skriver du at han begikk dette leiermålet. Det er ikke han sønn. Hans første barn i ekteskapet ble født i 1904.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Berit - etternavnet ved dåpen til Hans Alexander var vel Svendsen. Se ellers den tråden Astrid henviser til i (34). I et eller annet innlegg der sto det vel at Charlotte Olava var født i Hønefoss?Ellers må jeg innrømme at jeg nå er litt forvirret..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, her var det mye nytt siden sist jeg var innom:-)I klokkerboka står det vel født 12)9 ?Og her er morens etternavn nevnt som Svendsen : LenkeGodt Helge har funnet svar på Alexandernavnet :-) Ellers er det litt forvirrende med en annen Hans Alexander i 1900-tellingen for Hole, Han er oppgitt født 30/9 1900.Ikke rart man blir forvirret her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Berntsen

Hei Gunn, klokkeren har nok skrevet litt feil her, det står 17/9 i ministralboka, og det er det korrekte.Berit, ved dette 'leiermaalet' så hadde nok Iver 'glemt' at han var gift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Berntsen

Kjære Gunn, kan du vennligst lage en lenke til den Hans Alexander du finner på Hole i 1900. Jeg har søkt meg blind..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

til 31: Jeg noterer meg at eldste sønn til paret heter 'Erlingsen', og er altså ikke Ivar hansens gutt. Barnefaren her var Erling Vager Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4187&idx_id=4187&uid=ny&idx_side=-91>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Videre finner jeg ekteskapet til Ivar og Mathilde i Nordenhov i 1903Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Berntsen

Erling (46): Vigselsboken anga kun fødested Hole, og faren, arbeider Iver Hansen Hole. I det hele tatt begynner bitene å falle på plass her nå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeFamilien i innlegg 33 har ingen Hans Aleksander f. 1900, Hole, hos seg i 1910. (heller ingen Martin f. 1891, Jevnaker, for den saks skyld. 2 pleiesønner i 1900?)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.