Gå til innhold
Arkivverket

[#84405] Er Lars Hanssen og Lars Halvorsen samme mann? Andebu 1814-17


Gjest Tore Ringdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Ringdal

Oppildnet av det fantastiske resultatet fra forrige gang prøver jeg meg igjen. 28. februar 1817 døpes Erik, foreldrene er Lars Hanssen V. Nøklegård, og Kari Evensdatter. I 1814, oppføring nr.6 gifter, (her må jeg innrømme at jeg har vanskeligheter med å lese hva som står), Lars Halvorssen Hellenessetra seg med Kari Evensdatter (ø Holand?). Dreier det seg om samme person? Og hva het han? Ser av bygdeboka at Halvor Andersen født på Hellenessetra var bruker på bruk 1, V estre Nøklegård 1786-1810.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Barn av paret: Sakset fra FS.Må sjekkes mot kirkeboken!Dorthe,døpt 2 mars 1814: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500036951473&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeHans,døpt 9 juli 1815: LenkeErich,døpt 9 mars 1817: LenkeKirstine Marie,døpt 12 juli 1818: LenkeAnders,døpt 23 juli 1820: LenkeMaren Dorthea,døpt 26 jan 1823: LenkeDorthe Marie,døpt 16 april 1824: Lenke juris3friendly=&juris4friendly=Ole,døpt 19 juni 1825: LenkeKaren Marie,døpt 13 april 1827: LenkeAnne Tonette,døpt 24 mai 1829:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Ringdal

Tusen takk igjen for god hjelp. Dere er utrolig hjelpsomme på dette forumet, og raske! Nå kommer jeg enda litt lenger i kartleggingen av min mors aner, kjempemorsomt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.