Gå til innhold
Arkivverket

[#84434] Varsel om endringer i debattene 1. februar


Gjest Anette S. Clausen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Du merker det slik som vist i vedlegget, høyreklikker og velg kopier og så limer du dette inn i webleseren. Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete11056.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anne Lise Hovdal

Nei dette er nok bare å gi opp, og jeg vet ikke en gang hvor det skal limes inn i webleseren. Høyreklikke og kopiere på linken etter at den har blitt blå får jeg til, men der stopper det også. Så jeg gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk for svaret navnesøster. Jeg har iallefall prøvd å gjøre det du skriver, men hvordan vet jeg om det virker nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg registrerte meg i desember da 1910-tellingen kom, så jeg husker ikke hvordan bildet da blir - om det kommer noen nye instruksjoner f. eks. Om du ser øverst til høyre på DA-siden om registrering (bildet i 104) eller søkebildet til 1910-tellingen, står det LOGG INN ved siden av REGISTRER DEG. Du kan jo prøve å logge deg inn (med epostadresse og det nye passordet du laget), så kan det hende alt er i orden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette S. Clausen

Når du har limt inn adressen, trykker du på Enter-tasten på tastaturet ditt. Da får du et skjermbilde med en instruks, følg instruksen. Så skal du få beskjed om at du nå er registrert og at du kan klikke her (hvor 'her' er en lenke) for å logge deg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hvis dere er i tvil om dere er registrert eller ikke, så kan dere gå inn her http://da.digitalarkivet.no/ft/sok/1910/Opp i høyre hjørne står det med blått 'registrer deg' og 'logg inn', eller så står navnet ditt der og 'logg ut'Hvis du ikke er innlogget så trykk på 'logg inn' og fyll ut epostadressen og passordet og 'LOGG INN' Hvis du krysser av for 'husk meg' så blir innloggingen enklere neste gang (avhengig av nettleser og innstillinger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Jeg fikk bare feilmeldinger ved å følge linken jeg fikk på mail, men fulgte Lars sin oppskrift og fikk logget meg inn, så da virker det vel likevel, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Selvfølgelig virker det!Alt virker hvis man følger 'oppskriften' og lesr alle 'feil-muligheter' som er beskrevet i noen av de 111 innleggene i denne tråden.Jeg kan ikke med min beste evne se at noen skal få noe problemer med dette hvis de tar seg tid til å lese alle 112 innleggene og ta seg tid til registrering. Flere feil kan ikke finnes!!! :-)Og for de som synes dette er noe herk: Dette er nåtidens debattforum, Jan Oldervolls har vært vårt liv til nå, og har vært fantastisk. Men det har ikke vært framtidens.Vi klarer alle å finne våre aner. Det er fortiden. Kan vi ikke da klare å tilpasse oss nåtiden og framtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Sikkert fint for de som synes det er gøy med passord og greier på alt mulig.Det gjør ikke jeg, så derfor sier jeg TAKK FOR MEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Moen

Takket være Anne Lises bruksanvisning i innlegg nr 97 greide jeg og lime inn lenken på adresselinjen, og da kom jeg inn. HURRA. Prøvde å skrive inn lenken på adresselinjen flere ganger, men da fikk jeg bare det merkelige ordet som jeg ikke husker nå. Men jeg har lest innleggene og holdt på i flere timer, så jeg skjønner at noen har lyst til å gi opp. Men ikke gi opp Dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Kan me sjå det nye forumet no, eller må me venta til 1. februar?Etter å ha logga meg inn for ca. 5 gong, ser eg no namnet mitt stå der, og eg kan gå inn på mi side. Men etter nokre klikk på debattfora, kjem eg tilbake til dette gamle brukarforumet, utan å ha sett det nye.Dag Søpler: Passord er jo berre noko me må ha overalt, om degt er gøy eller ikkje. Eg er registrert på ei drøss med sider på nettet, og har også mange passord i jobbsamanheng. Passord er jo og nødvendig når me betalar eller tippar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Til alle som sier ' Takk for meg':Dette er jo barë latterlig. Å fortsette å diskutere på DA med det nye opplegget blir jo bare en helt ny verden for oss.For dere som ikke skjønner det synes jeg der er smålig og dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Ikkje problem å registrere seg. Kan det hende at dei som slit med registrering ikkje skriv av dei oppgitte bokstavar, mellomrom og tegn slik det står? Eg fekk f.eks eit komma (,) som sikkert var viktig. Har endra e-postadressa mi, men ser den gamle gjeld enno. Vil det bli retta pr 1. februar?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er da ingen som sier at du må finne opp hjulet på nytt. Det er bare å bruke et av de passordene du har i andre sammenhenger.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei :o)Jeg har enda ikke fått det til. Jeg har prøvd X antall ganger og har kopiert linken jeg fikk tilsendt på e-post for å aktivere kontoen, uten at det hjalp.Jeg har også tastet inn alle bokstavene, tallene og skråstrekene og trykket Enter.Jeg får opp denne siden: http://da.digitalarkivet.no/ Der står med blå skrift: Min profil og med blå skrift: Logg ut. Det står ingen ting om Min side e.l.Jeg har lest alle innleggene og skjønner ikke hva jeg gjør feil.Jeg har logget meg ut av Digitalarkivet, men må logge meg på på vanlig vis igjen.Hva i all verden gjør jeg feil? Jeg begynner å få dårlig tid nå skjønner jeg.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei Rigmor (121)Som Asbjørn sier i (122), du gjør alt riktig. Min Side er noe som kommer litt lengre fram i tid. Det som kommer på mandag og tirsdag for registrerte brukere er:1 - Mulighet for å legge inn korreksjoner/merknader på hver enkelt post i folketellingen for 1910. Midlertidig vil ikke dette være mulig for Kristiania da disse dataene er under kvalitetssikring og revisjon, noe som antagelig blir klart i løpet av februar2 - Under profilen vil registrerte brukere kunne velge personlig datoformat for visning i trefflister. Valgene vil være DD.MM.ÅÅÅÅ, ÅÅÅÅ-MM-DD eller MM/DD/ÅÅÅÅ. Se Lenke3 - Brukernavn og passord vil være det samme i brukerforumet som det man registrerer nå.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Jeg leser i innlegg 98 at all tekst i det nye debattforumet vil være søkbar slik at det vil bli enkelt å finne frem gamle innlegg og temaer. Dette er en mulighet jeg og mange med meg har savnet i de gamle foraene, så dette er virkelig et fremskritt!Jeg leser også (i tråd 84433 i Arkivforumet - Lenke) at de gamle trådene vil bli overført til den nye løsningen.Betyr det at vi fra den 1.februar også vil kunne gjøre tekstsøk i de gamle trådene? - Isåfall er det jo ikke noe stort problem at kurvene (korgene) våre forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei Tor (124)Nesten helt riktig. Vi gjør omleggingen ved å låse det eksisterende forumet for nye innlegg, men det vil fortsatt være lesbart en god stund. Kopieringen av innholdet til nytt forum vil først skje etter noen dager. Når kopieringen er gjort, vil det være søkbart i et 'historisk' tema.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.