Gå til innhold
Arkivverket

[#84449] Bg; Claus Daniels Ludt gm Lisbeth Olsd / Fecke (Grabow) gm Henrikke Jørgensdtr?.


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Jeg trenger hjelp til å finne ut om det var noen forbindelse mellom Claus Danielsen Ludt gm Elisabeth (Lisbeth) Olsdatter og Fecke (Ficke) fra Grabow gm Henrikke Jørgensdatter. Fecke og Henrikke hadde døtrene Eva (gm Ole Bjørnsen) og Christine (gm Hans Bødtker), samt sønnen Laurits Vegge i Trondhjem. Skiftet etter Henrikke i 1698 viser at Claus Ludt betalte for bl a Henrikkes gravferd og hennes mors underhold, og han kaller denne for Bedste Moder Maren.Kan noen bistå med å tolke skiftet som kommer i 3 deler? Og hvis noen har opplysninger så er jeg takknemlig. Det er selvsagt fortsatt mange dokumenter jeg kan lete opp, men om noen har noe å bidra med før jeg starter med det vil det være en besparelse.Mvh Arnfrid

bilete11045.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.