Gå til innhold
Arkivverket

[#84456] Militær tjeneste?


Gjest Eva Beate Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Beate Eriksen

Hans Albert (Hansen) Belstad, f. 18.09.1887, konf. 05.10.1902. Født og oppvokst i Gjerdrum, Gjerdrum sokn.Etter forespørsel fra slektninger i USA lurer de på hans militær tjeneste. Jeg er ikke spesielt dreven i slektsforskning og er litt usikker på hvordan jeg skal evt. finne noen opplysninger om dette.Det jeg har fått av opplysninger er at han meldte seg inn i militæret i 1904 - 17 år gammel. Det er kunne dette de har blitt fortalt.Kan jeg finne noen kilde på dette? Kan det ha vært verneplikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Noen militær løpebane kan han ikke ha hatt. Trolig var det rekruttskole eller vanlig militærtjeneste han var på om det fantes på den tiden. I 1910 bor han hjemme hos familien og er gårdsbruksarbeider. [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=0234&kenr=001b&bnr=0030&lnr=00>LenkeHan emigrerer til Amerika 25.3. 1911.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.