Gå til innhold
Arkivverket

[#84460] Hjelp i Fjaler, Sunnfjord. Gården Vaardal, Ole Nilsen Mari Paulsdtr. rundt 1802


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Ole Nielsen Vaardal og Mari Paulsdtr. ibid døpte en datter Oline Helnee 08.02.1802.Se nederst på høyre side. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8829&idx_id=8829&uid=ny&idx_side=-43>Lenke Permanent bildelenke: LenkeJeg klarer ikke utfra dåpen å fastslå om de var gift med hverandre. Mari er enke i 1801 tellingen og 40 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen Torbjørn.Da fikk nok Mari datteren Oline utenom ekteskap, og det er neppe rett at Ole Nielsen var gårdbruker på Vårdal. Når jeg sjekker 1801 tellingen for Ytre Holmedal, finner jeg kun 6 personer med det navnet. Og av de er der 3 kandidater som far til oline. Ingen av dem er imidlertid på Vårdal.Det er en 25 år gammel tjenestekar på Bakke, en 29 år gammel gift tjenestekar på Ytre Aasnes (men han kan vel utelukkes for da ville det vel ha blitt en smule oppstandelse), samt en 23 år gammel kar på Gallefoss.Den eneste Ole jeg finner på Vårdal i 1801 er den 22 år gamle Ole Jensen, sønn av Jens Hansen.Jeg får prøve å finne konfirmasjonen til Oline.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.