Gå til innhold
Arkivverket

[#84461] Rekneark med alle namn frå FT 1910 for heile Norge


Gjest Svein Arild Bergset
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arild Bergset

(Eg opprettar eit nytt tema sidan tittelen på det gamle, [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=82861>Lenke , etterkvart er blitt litt misvisande.)No har eg fått laga til eit komplett sett med rekneark-filer for folketeljinga 1910. Alle fylker er komplette, dvs totalt 2 471 519 namn.Filene kan lastast ned her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut H Nebell

Svær jobb du har gjort her Svein, sikkert til god hjelp for mange.Men din påstand om at alle fylker er komplett stemmer ikke, for når jeg søker på Buskerud mangler i alle fall mine forfedre/mødre.Jeg søkte også på andre personer som jeg vet står oppført i 19010 tellingen, som personer med navnet Helgeland.Jeg bruker Excel 2010, og tror det programmets søkefunksjon skulle klart å finne dem, om de hadde vært der.Vennlig hilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arild Bergset

Til (3):Listene skal vere komplette. Så vidt eg veit så søkjer Excel kun i aktiv arkfane om du ikkje eksplisitt vel at den skal søkje i heile fila. Så om du har rett fogderi-fil og står i rett arkfane så bør du iallfall finne det du leitar etter.Dei 22 personane med etternamn Helgeland i Buskerud fylke er iallfall å finne i filene eg har lagt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut H Nebell

Hallo, Svein Arild!Jeg har nok ikke gjort hjemmeleksa mi. Det beste jeg kan si til min unnskyldning er at jeg ikke oppfattet at filen Buskerud var delt opp i kommuner, jeg trodde alt lå samlet. Siden Numedal og Sandsvær, Hallingdal og Ringerike lå som egne filer trodde jeg at resten lå samlet i en bolk.Hadde jeg derimot klikket på kommuner ville jeg skjønt at det ikke var slik jeg trodde. Men en ulykke (bommert) kommer sjelden alene, Microsoft har i tillegg gjort store endringer i programmet både med fargekontrasten og andre endringer siden 2003 versjonen så jeg jobber med å sette meg inn i alt det nye, skjønt arkfanene nederst har vært der bestandig. Nå oppdaget jeg, som du sa, at hvis jeg velger å søke i Arbeidsbok, i stedet for standardvalget, så søkes det gjennom alle kommunene.Takk for orienteringen.Vennlig hilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.