Gå til innhold
Arkivverket

[#84478] Søker opplysninger om ekteskap i Bergen. Oscar Waardal f 1897.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg står litt fast og håper det er mulig å få hjelp.Oscar Waardal født i Bergen 15.05.1897 av foreldre Fredrik Olsen Waardal og hustru Petrine Jacobia. Jeg har klart å følge hans liv gjennom 1900/1910 tellingen, konfirmasjon i 1912, adressebok for Bergen 1924 hvor han bodde i Syndessmuget 6. Videre til kommunevalget i 1934 hvor han bodde i Allegt 32.Så finner jeg at han giftet seg borgerlig 15.05.1936 med Gudrun Horn. Og det var her jeg oppdaget at det var hans første ekteskap. Spørsmålet blir da om det er mulig via folketellingskort eller annet å finne ut hvem han var gift med første gang, hvor dette skjedde og om hans hustru døde, eller de ble skilt? Det siste er kanskje sannsynlig siden han giftet seg borgerlig andre gang. Det var vel ikke helt enkelt på den tiden å bli viet i kirken om man var skilt.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk navnebror. Jeg var begynt med Johanneskirken, fordi at det eneste jeg visste var hvor han bodde i 1920-24-28 og 34.Der sparte du meg trolig for mye arbeid.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.