Gå til innhold
Arkivverket

[#84488] Sven Olai Olsen f 25 des 1849 i Os?


Gjest Grete Jøraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Jøraas

Men hvor i Os ble han født? Jeg har lett i kirkebøker for Os og Fusa uten hell. Heller ingen konfirmasjon har jeg funnet. Han gifter seg senere (jeg har ikke funnet vielsen heller) med Ane Sofie Ommundsdatter Øxnevad. De får 5 barn sammen. De få plassene jeg har funnet Sven Olai blir det bare henvist til fødested Os. Jeg vet ikke lenger hvor jeg skal lete, så jeg håper dette forumet kan hjelpe til med å finne navn på fødested.Vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Denne ser ikke lett ut!I 1900-tellingen oppgir han å være født i 1851, i 1910-tellingen står det 25. desember 1849. Begge steder står Os, andre har satt til SB (Søndre Bergenhus). Nå er det også andre steder i Norge som heter Os, men fra Stavanger er vel Os i Hordaland det nærmeste og trolig sannsynligste.I 1865-tellingen står det en 14 år gammel Svend Olsen som fostersønn, Lenke men jeg finner ham verken konfirmert eller døpt, slik at jeg ikke kan få sjekket ham inn eller ut.Det beste ville være å finne vielsen, i håp om å få navn på faren og få sjekket fødestedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Tusen takk for hjelpen, Yngve! Ja, han er vanskelig, for jeg har virkelig lett på kryss og tvers. Vielsen har jeg lett etter i KB for Stavanger og Klepp (Øxnevad er et Klepp-navn), men jeg finner ingenting. Men jeg har et lite håp nå med denne Sven(d) du fant; jeg har BB for Fjell og kan lete der etter fosterforeldrene - og håpe på å finne et spor der. Jeg tror også at jeg kanskje bør legge dette innlegget i Debattforumet? Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.