Gå til innhold
Arkivverket

[#84489] http://da.digitalarkivet.no/bruker/registrering/aktiver/28970c47515b6205a90281f1


Gjest Leiv Skjerve
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Hansen

Les innlegget til Bent Vangli, Arkivverket, Oslo, 28.1.2011 13:51 (90)Prøv Logg inn - det kan hende du allerede har aktivisert kontoen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Nei, dette er dårlig. Gikk som smurt og fikk kvittering. Prøvde å trykke URL, men feltet er dødt. Når jeg fikk blåfarget, var også ledeteksten farget. Leste sporadisk om kopiering. En URL skal da ikke behøves å kopieres, men rett og slett og trykkes på. Da hopper den rett opp i adressefeltet og overtar kommandoen. (Tilsvarende er med en epostadresse, samme hvor du står, eks. i WORD)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Når jeg først sitter her: Er det noen som kan anbefale epostleser ? Har Windows Live Mail. Har hatt den et års tid. For meg sorterer den sammen i emner, samme om jeg ber om alfabetisk personsortering (liste). Har henvendt meg til MS, men de henviser til at det ikke er deres produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Helge.Til innlegg (5) I den andre tråden i Arkivforumet, skriver Anette S. Clausen DA/SAB om klikkbare lenker eller ikke i innlegg (11) LenkeTil (6) Jeg har også Windows Live Mail og epostene ordner seg etter tema etter en oppdatering for en stund siden. Litt uvant i begynnelsen, men nå har jeg vent meg til det. Ser at en ikke lenger får én og én epost (etter dato) lenger. Jeg trodde da WLM var et Microsoft-produkt? Rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Mange takk. Microsoft Norge har nok for mange ansatte. Det står copyrightmerke og Microsoft nederst til venstre på sida. Men jeg lurer mere på svaret om at epostleseren skal vøre innstilt på html. Den protokollen har vært brukt i tjue år. Jeg er vent til at adressen avsluttes med html i såfall . Jeg leser URL 10-20 ganger hver dag, og har som sagt gjort det ett år me denne epostlesere. Legger merke til at det står da like etter http:// Alle epostlesere håndterer html. Hvordan stiller jeg i såfall om Windows Live Mail ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Et godt spørsmål. :-) Jeg sjekket innstillingsmulighetene i min epostleser og fant bare at jeg kunne velge mellom html eller ren tekst når jeg selv skriver en ny mail. Har ikke lett mer etter det, men det hadde vært greit å finne ut av det.(Nå er det Leiv som får alle epostene om nytt innlegg - dette skulle vel vært i en egen tråd..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Helge.Jeg har funnet ut hvordan vi kan slå av sortering i emner! Gå til Vis og trykker du på Samtaler kan du velge Av. Da sorterer den etter dato, bare. :-)

bilete11071.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Anne-Lise, du er hermed geniforklart. Jeg har vært oppe i VIS-menyene før, men ikke innom Samtaler. For oss begge: Hjertelig takk, og så kan det fortsette med pålogginger, som jeg sporet av ... Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Her har jeg sakset innlegg (90)'Bent Vangli, Arkivverket, Oslo, 28.1.2011 13:51 (90)Fortsettelse av 86.Glemte å si at den adressen med token som kommer pr. e-post etter registrering er for engangsbruk, akkurat som engangs pinnkoder i nettbanker. Deretter slettes koden i systemet og den vil ikke lenger gjenkjennes. Det er derfor en får denne feilmeldingen.'Siden den lenken du fikk tilsendt på epost tydeligvis var en engangskode, kommer den feilmeldingen du lenket til i (3) når du prøver å gjøre operasjonen om igjen. Det var dette Bent svarte på i (90) Flere av de som skrev om denne feilmeldingen hadde allerede registrert seg (uten at de visste det), så det ut på innleggene i den andre tråden. Det var derfor jeg foreslo at du skulle forsøke å logge seg inn, for å se om dette også var tilfelle med deg.Det eneste du ser om du får logget deg inn er at navnet ditt står oppe til høyre og så står det Logg ut. (Det ligger ikke noe der før etter 1. februar.)Om ingenting virker, er det lettere å få svar fra DA om du legger inn henvendelsen din i den andre tråden i Arkivforumet, tror jeg, selv om de også svarte her i brukerforumet i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.