Gå til innhold
Arkivverket

[#84503] Hvem var Ole Mogensen Horn/Røynehaugen, Lier - Buskerud 1794-1861.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Da Ole Mogensen giftet seg i Lier 01.06.1822 med Aase Olsdtr. Holmen 1798-1831, sto han oppført med Horn som gårdsnavn. Han skal være født rundt 1794 (28 år i 1822), men jeg kan ikke finne ham i Lier i 1801. Er der noen som har kunnskap om hvor han kom fra og hvem som var foreldrene hans?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, det er en Ole Mogenssen på 7 år i Modum, på Askim, i 1801. Horn er ikke langt fra kommunegrensen, så kanskje det er rett kar?mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for forslaget Astrid. Da må man se om det kan være et skifte etter foreldrene hans, som kan bekrefte at han endte opp på Horn i Lier.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg tror du har rett Astrid. Jeg fant vielsen ved hans andre ekteskap i 1832, og der er farens navn oppgitt til Mogens Madsen.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for lenken til dåpen. Det er nok rett mann. Og med hensyn til bruken av Mons og Mogens, så har i alle fall det vært brukt om hverandre her borte på Vestlandet. Her er vielsen fra 1832, og der fremgår det at han var født i Modum med far Mogens Madsen. Se post nr.23. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8446&idx_id=8446&uid=ny&idx_side=-232>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.