Gå til innhold
Arkivverket

[#84511] Ole Emanuel Olsen Lindefjeld f. 1856 i Egersund - bosatt bl.a. i Lofoten


Gjest Tone Tjensvold Barstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Ole Emanuel Olsen Lindefjeld f. 20.01.1856 i Egersund var sønn av Osmund Olsen Lindefjeld og Ingeborg Feyling.Ole Emanuel Olsen Lindefjeld endret sitt navn til Ole Emanuel Olsen. I FT 1900 er han telegrafbestyrer i Nordland [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&a=b&filnamn=f01821>Lenke og finnes under Stamnes. Her er også nevnt en datter Ingrid Amalie Olsen f. 1880 i Sørvågen, Lofoten.Jeg har funnet en annen av Ole Emanuel Olsens etterkommere, en sønn, Oscar (Oskar) som har navnet Oscar Lindefjeld Feyling. Oscar er født 15.01.1883 i Lofoten og dør i Argentina i 1962. Oscar emigrerer fra Danmark i 1906 sammen med Ida Nilsen. Oscar og Ida Lindefjeld Feyling har mange etterkommere i Argentina som jeg har kontakt med. De er interessert i å finne ut mer om slekten i Norge.Jeg finner Ole Emanuel Olsen i FT 1910 i Fredrikshald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
Lenkedatteren Ingrid Olsen ugift også i 1910. Skrev 1900 i innlegg 10, skal selvsagt også være 1910. Prøver å finne moren Anna Chr. Olsen f. 1848 i 1900, uten å lykkes. Tenkte om hun kunne ha noen barn hos seg da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Finner ingen andre Ingrid med denne f.dato i 1910.Finner denne Ingrid gravlagt i Oslo i 1945. kanskje det kan være samme person?736612 Ingrid Bjørnstad 2902 1880 2311 1945 232 02 038 Vestre gravlund Velg kirkegård i Oslo Fagerborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Tusen takk for hjelpen så langt!Da har jeg litt å jobbe med.Var det flere søsken enn Oskar og Ingrid Amalie?Har Ingrid Amalie f. 1880 etterkommere?Takknemlig for hjelp! mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ikke godt å si om Ingrid Amalie hadde barn. En mylighet er å sjekke ut om den Ingris Bjørnstad jeg nevner i innlegg 13, er samme som Ingris Amalie. Jeg sjekket henne i register til dødsfallsprot. i Oslo, der heter hun også bare Ingrid. Selve protokollene er ikke tilgjengelige. Kanskje du kan få kopi ved å henvende deg til Statsarkivet i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Ingrid Bjørnstad på Gravminner er den samme som denne Ingrid i 1900. Harald har samme gravsted.LenkeIflg. Statskalenderen fra 1918 er frk. Ingrid Amalie Olsen, f.1880, kontorass. i Telegrafvesenet i Nordland krets.Iflg. Statskalenderen fra 1931 er Ingrid Amalie Olsen, f.1880, kontorass. i Telegrafvesenet i Drammen krets. Så det ser ikke ut som om hun giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Takk for velkomne bidrag.Da må en gå ut fra at Ingrid Amalie Olsen var ugift.Det virker som vi da står ved disse to søskenen, Oskar som emigrerte i 1906 fra Danmark til Argentina og Ingrid Amalie.Far til Ingrid Amalie og Oskar, se mitt innlegg (1) Ole Emanuel Olsen var ved FT 1910 telegrafbestyrer i Fredrikshald.Er Ole Emanuel å finne i Statskalenderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg finner ikke Emilie f.1881 dpt 1882 konfirmert i Stamnes, slik søsknene var. Kanskje død ungt? Fant henne ikke grl i Stamnes eller Moskenes heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.