Gå til innhold
Arkivverket

[#84514] Hvor ble det av Rudolph Nicolai Horn? I 1910 bosatt i Christieasgt. 12


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Rudolp Nicolai Horn bodde i 1910 i Christiesgt. 12. Han var Stasjonsmester ved jernbanen, og enkemann med 11 barn. Jeg finner ham ikke blant døde 1912-1972, heller ikke i adressebok for Bergen 1920. Jeg antar han har flyttet på seg i forbindelse med sitt yrke. Kan evt. folketellingskort fortelle hvor han flyttet? Her er 1910 tellingen.LenkeMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Rudolph N. Horn var stasjonsmester i Bergen i 1915 ifølge adresseboken. Jeg finner ham ikke i adresseboken fra 1920, men jeg finner heller ikke flyttekort for ham i arkivet fra Bergen folkeregister. Hans sønn Rolf flyttet til Rælingen i 1918.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for at du sjekket. Det var vel ikke uvanlig at man i den stillingen måtte flytte på seg. Ut fra barnedåpene kan jeg anta at han kom til Bergen rundt 1903 og at han kanskje i likhet med sin sønn flyttet rundt 1918.Jeg har bedt om oppslag i Norske jernbaneansatte, i håp om å spore ham opp. Han datter Gudrun giftet seg i Bergen 1935.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Hvis du ser ved Kommunvalget i Bergen 1934, er Ruth Maiken i Bergen, mens broren Johan Gottlieb er i Oslo, Gudrun er også i Bergen. Ruth Maiken er gift i Domkirken 22/4-1939 med Karl Nygaard 1901. Jeg ser også at en Ernst Nikolai Gûssow Horn 1923, gifter seg borgerlig i Bergen 18/10-1950, hans foreldre er Ernst Horn og Petra Jakobsen, han er født i Oslo. En Rudolf Gunnar Nikolai Horn 1915 gifter seg borgerlig i Bergen 30/12-1944 med Rachel Bergitte Hegland 1919, foreldre til Rudolf er Stasjonsmester Rudolf Nikolai Horn og Hustru Anna. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Johan Gottlieb Horn gifter seg i Domkirken 28/8-1915 med Elfrida Elisabeth Weste 1890. Rolf August Horn 1892 gifter seg i Domkirken 28/10-1916 med Olga Johanne Olsen 1892. Margrethe Horn 1894 gifter seg i Domkirken 30/11-1913 med Arne Kristoffersen Arnesen 1884, de er også innført i Johanneskirken. Rudolf Nikolai Horn 1859 gifter seg i Korskirken 20/8-1913 med Anna Larsine Gunnarsen 1881. Augusta Horn 1898 gifter seg i Johanneskirken i Bergen 16(2-1929 med Einar Jacobsen 1894. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for interessant innlegg Rune.Ja, det er åpenbart at flere av hans barn kom tilbake til Bergen. Og Rudolph N. Horn skal ha fått flere barn enn dem han hadde ved folketellingen i Bergen 1912. Men jeg skulle gjerne ha visst hvor det ble av ham og når han døde.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Hvis du ser på gravminner, finner du Anna Horn død 6/1-1947 side 258, født 1881, det må jo være 2 konen til Rudolf, spør etter arvingene etter henne. Sønnen Rudolf 1915, er på samme stenen. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk igjen. Det sto dessverre ingenting om Rudolph N. Horn i boka om Ansatte i jernbanen i Norge. Trolig har Anne reist tilbake til Bergen etter sin manns død.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.