Gå til innhold
Arkivverket

[#84527] Nils Clementsen og Anne Margrete Jensdatter , ca 1817, Bamble


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Hvem er denne Nils Clementsen som får barn med Anne Margrete Jensdatter fra Bamble:Har ikke funnet vielsen til disse to.Anne M. Jensdatter bor på gården Mikkelstrand i 1865, men sine 3 barn. Hun er 48 år, ca 1817.Når jeg leter i kirkebøkene så finner jeg det ene barnet uækete.Det er Aase Marie f. 1862.Det første barnet: Aase Marie født i Eidanger, 1852 og døde 6 ukergammel. Da ser det ut til at barnet er ekte. Legger inn lenke.Side 93, nr 59. Kildeinformasjon: Telemark fylke, Eidanger i Eidanger, Ministerialbok nr. 8 (1831-1858), Fødte og døpte 1852, side 93. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1359&idx_id=1359&uid=ny&idx_side=-106>LenkeBarn nr 2. Clement Nilsen, født 1854 i Brunlanes, han bodde i Bamble med moren i 1865.Side 72, nr 3.Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Brunlanes, Ministerialbok nr. 4 (1846-1862), Fødte og døpte 1854, side 72. Permanent sidelenke: LenkeBarn. nr 3. Jens Nielsen født ca 1856, hvor står det ikke noe om i 1865 tellinga.Så til slutt Aase Marie født 1862 i Eidanger.Side.20, nr.36. Kildeinformasjon: Telemark fylke, Eidanger, Ministerialbok nr. 10 (1859-1874), Fødte og døpte 1861, side 20. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Fant dåpen til Jens. Der står at barnet er ekte, men det står også en kommentar under foreldras navn som jeg tolker slik: NB! Skal ei være gifte. Står også en kommentar helt til høyre, men er ikke sikker på hva det står der.Kildeinformasjon: Telemark fylke, Eidanger i Eidanger, Ministerialbok nr. 8 (1831-1858), Fødte og døpte 1857, side 127. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1359&idx_id=1359&uid=ny&idx_side=-140>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Takk til deg. Fint at du fant dåpen til Jens.I innlegg nr, 84211 har jeg fått hjelp til å tyde Aase M. født i 1860, og i innlegg nr 84293, Står det om Aase M. som døde.Under dåpen til Jens, kan jeg også lese at de ikke er gifte. Får legge kirkeboka ut på debatten, så er det sikkert noen som kan hjelpe til med tyding.Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Nå har jeg vert inne på konfirmerte i Bamble, og samtlige barn har nok hvert uækte som det het den gangen.Da alle barna ble konfirmert, sto foreldrene som ungkar og pige, så det var det.Da står det igjen å finne Niels Klementsen, når han er født aner jeg ikke. Anne Margrethe Jensdatter er født ca 1817 i Bamble, mulig at det blir lettere å finne henne.Mvh Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Det kan nok stemme det. Fant det samme på (FS). Anne Magrete hadde ei datter som het Aase, som da sikket var oppkadt etter sin mor. Men hva står det etter Jens Knudsen, helt umulig å lese for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Jens Knudsen Blikkenslager i Ombosnæs.Det tok litt tid å skjønne sammenhengen i denne tråden, men jeg antar at det gjelder dåpen av Anne Magrethe døpt 29.11.1818.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Jens Knudsen var far til Anne Magrethe 1818, som Bjørg Hukkelberg fant for meg, så det stemmer det.Takk til deg, da har jeg hans yrke også.Som du ser i innledningen, nr,(1) så er det disse to Nils Clementsen (Clementsen) og Anne Margrethe Jensdatter 1818, jeg etterlyser, samtidig som jeg leter etter barna deres.Ser ut til at Nils Clementesen blir ei nøtt, har til nå ikke sett hans fødselsår i noen av kirkebøkene;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.