Gå til innhold
Arkivverket

[#84532] Hvem er og hvor ble det av Ingebrigt Olsen?


Gjest heidi pauline
 Del

Recommended Posts

Gjest heidi pauline

Hei. Jeg prøver nå å søke etter min bestemor`s far. Hun heter Klara Pauline og er født 07.06.1915 i nes/nes. Klarer ikke med denne pc å legge inn den linken til hennes fødselsregister. Men hennes far heter Ingebrigt Olsen og det står der at han er født i 1887, han var ikke gift med hennes mor.Har ingen info om ham, eneste min mor har fått oppgitt er at han skal ha emigrert til amerika en liten stund etter at min bestemor ble født.Har prøvd å søke etter ham men klarer ikke finne ham noe sted. Noen her som kunne prøve å hjelpe meg litt med dette??På forhånd tusen takk. ;-)Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi pauline

Hei ErlingJa, jeg syns også at det var det, men klarer fortsatt ikke å finne ham.Takk for at du fikk lagt inn lenken.Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg syns det står i høyre marg: Døpt i Manger kirke. Har sjekka Manger/ Hordaland, finner ikke noe der. Tenkte om en annen innførsel kunne ha noen flere opplysninger. Hun får ikke eget nummer som døpt, så hun er nok ført et annet sted, og så kun 'nevnt' i Nes/Nes.Vet du hvor hun er konfirmert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi pauline

Hei Erling.Du er jammen flink du. Dette er mer enn hva jeg kunne klart. Men, min bestemor Klara er konfirmert i Nes/Årnes 06.oktober 1929.Så dette betyr at han emigrerte først til amerika og så har han kommet tilbake?? Men, har han reist tilbake igjen etter at min bestemor ble født da eller?Tusen,tusen takk for all hjelp ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi pauline

Hei igjen.Ok, ja da har dere klart å løse en gåte for meg.Dere er utrolig flinke. Det var kjempefint å få funnet ut dette altså, har jobbet så mye med dette uten resultat. Er ikke så veldig flink til all denne letingen her inne på digitalarkivet.Tusen takk til dere begge to ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.