Gå til innhold
Arkivverket

[#84537] Navnet Malode


Gjest Anita Holme
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Holme

Min oldefar het Malode Jonatan Olsen, (f.19.07.1889), Jeg synes navnet hans er interessant og derfor prøver jeg å finne mer informasjon om det.Jeg har søkt i folketellingene om det er flere med dette navnet (fant ingen), jeg har også prøvd å google uten å finne noe.Derfor prøver jeg meg her. Er det noen som kjenner til opprinnelsen av navnet Malode?jeg har funnet noe informasjon om han og familien, men ingen har spesielle navn.Her er litt informasjon om han: Han er født den 19. juli 1889 i Bindalen. Foreldrene var Laura Larsdatter(f. 1869 Vik i Brønø (Brønnøysund)) og Ole Jæger Olsen.(f.1866 i Solstad Sogn B) Han hadde en bror Peder Olsen (f. 12.01.1892) Han hadde en søster Birgitte Johanna Olsen (f. 11.03.1897)De ble satt bort da begge foreldrene druknet i 13. august 1897Malode ble oppfostret hos tanten Thina (Tror at fødenavnet er Ingbertine) og onkelen Mekal på gården Melsteinen (Våg/Vik i Brønø).Malode døde 30.11.1913 i Brønnøysund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.