Gå til innhold
Arkivverket

Virusprogrammet mitt reagerer på avatarene?


Oddbjørn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Jeg vet ikke om dette er rett sted å stille dette spørsmålet, men jeg opplever noe pussig nå etter at forumene er blitt oppgradert. Hver gang jeg klikker på et innlegg (alle fora), blokkerer virusprogrammet mitt en URL med adresse www.gravatar.com. Det virker som om det er avatarene som gjør utslaget.

 

Virusprogrammet mitt er Trend Micro OfficeScan, og ovennevnte URL blir klassifisert som "malicious". Er jeg den eneste som opplever dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever ikke det hos meg. Jeg har Norton 360 og googlet adressen du skrev. Norton godkjenner nettstedet som trygt.

post-162-0-15785400-1299145189_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Jeg har nå kjørt full virus-scan på min PC, men fant ingen "infeksjoner" der.

 

Den varslingen Trend gir meg, ser slik ut:

 

http://www.gravatar.com/avatar/65ca9a8c9760a8a2f8c9e22ba87cfdb2?d=http://forum.arkivverket.no/public/style_avatars/blank_avatar.gif

 

Current rating:

This URL is currently listed as malicious.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar vekk avhukingen av 'Vil du vise medlemmers avatarer når du leser i forumet?' i Kontrollpanel/Forum, tror du det gir samme melding når du åpner innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke forsøkt, men jeg har vært borte fra PC'n noen timer - og nå kommer det ingen varselmeldinger. Det ser imidlertid ut til at en del medlemmers avatarer ikke lenger vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virusprogrammet mitt er Trend Micro OfficeScan, og ovennevnte URL blir klassifisert som "malicious".

 

Trend er kjent for å være notorisk paranoid.

 

Jeg har en litt annen versjon av Trend, så forbehold om at fremgangsmåten er noe ulik, men hvis du går på Main Console - Internet & Email Control - Protection against Web Threats [settings] - Edit your list of approved sites og legger til www.gravatar.com i godkjente steder da? Forutsatt at du ønsker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trend er kjent for å være notorisk paranoid.

 

Jeg har en litt annen versjon av Trend, så forbehold om at fremgangsmåten er noe ulik, men hvis du går på Main Console - Internet & Email Control - Protection against Web Threats [settings] - Edit your list of approved sites og legger til www.gravatar.com i godkjente steder da? Forutsatt at du ønsker det?

 

Jo, jeg er klar over Trends følsomhet (abonnement via jobben) - men det er første gang det kommer et utslag på www.gravatar.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.