Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan finne egne tema i arkivet (dvs i kopi av gamle debattforumet)?


Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Hvordan kan jeg søke fram de tema som jeg selv har opprettet? I selve det gamle debattforumet søker jeg bare på f.eks. Hanne Line, og så kommer alle mine opp. Hvis jeg ønsker å gjøre det samme i arkivet (kopien av debattforumet)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst enda ikke mulig og søke på hverkens forfatterens navn eller tittel. Hvis du husker noe av teksten inne i temaet kan du søke på det. Jeg vet dette har vært oppe til debatt tidligere, men jeg vet ikke om digitalarkivet har planer om å tilrettelegge for søk på tittel, temanavn eller forfatternavn fra det gamle forumet. Vi få vel bare vente og se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet ditt er ikke søkbart på kopien av det gamle forumet, men nummeret på tråden er søkbart. Om du kopierer og lagrer listen over innleggene dine i det gamle forumet (som tekstdokument), har du i allfall muligheten til å finne dem igjen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg søkte for et par min siden på mitt eget navn i arkivet og det kom opp flere av egne tema. Jeg savner riktignok noen.

 

Under arkiv står det opplyst at: "Flere gamle lenker i forumet har vist seg vanskelig automatisk å få konvertert. Det jobbes med å forbedre dette".

 

Det blir nok bra til slutt får vi håpe!

 

MVH

Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg søke fram de tema som jeg selv har opprettet? I selve det gamle debattforumet søker jeg bare på f.eks. Hanne Line, og så kommer alle mine opp. Hvis jeg ønsker å gjøre det samme i arkivet (kopien av debattforumet)?

 

Hei :rolleyes:

 

Jeg tok et søk på navnet ditt på det gamle debattforumet og da kom det jo opp masse.

http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe

 

Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse temaene vil antagelig bli synlige på Google etterhvert. Siden det er prefiks på brukernavnet så blir det i så fall mulig å søke nokså presist på de gamle innleggene i Google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. :)

 

Når jeg søker i det nye arkivet, får jeg bare opp de innlegg hvor jeg enten har underskrevet med Hanne Line eller hvor andre har skrevet navnet mitt for å takke for hjelp.

 

Anne Lise har kommet med en mulig løsning: Hente ut en liste med mine tema slik at jeg har debattnr.

Så jeg får gjøre det i første omgang.

 

Men på lengere sikt ønsker jeg at det nye arkivet blir søkbart på forfatter. Men det er jo så mange som ikke ønsker å være søkbare. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at linken ikke fungerer, men prøv et søk på navnet ditt i det gamle debattforumer :rolleyes:

 

Det er ikke det gamle debattforumet jeg har problemer med, det er det nye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanne Line.

 

Klikk på pilen ved siden av navnet ditt øverst til høyre.Da kommer det opp liste.Der klikker du på "Mine innlegg".Men det forutsetter at man er innlogget, tror jeg.

 

Man kan abonnere på temaer man er interessert i for lettere å finne dem igjen.Og oppheve når man ikke lenger er interessert.Man kan også klikke på "rød hus" på venstre side av temaet for å komme direkte til første uleste post.Bra hvis man kan notere innleggsnummer og dato,klokkeslett for å gjøre det enklere.

 

Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanne Line.

 

Klikk på pilen ved siden av navnet ditt øverst til høyre.Da kommer det opp liste.Der klikker du på "Mine innlegg".Men det forutsetter at man er innlogget, tror jeg.

 

Man kan abonnere på temaer man er interessert i for lettere å finne dem igjen.Og oppheve når man ikke lenger er interessert.Man kan også klikke på "rød hus" på venstre side av temaet for å komme direkte til første uleste post.Bra hvis man kan notere innleggsnummer og dato,klokkeslett for å gjøre det enklere.

 

Kristin.

 

Takk, men mitt spørsmål gjelder hvordan man finner sine egne tema i det nye arkivet (som er en kopi av gammelt debattforum): http://forum.arkivverket.no/index.php?/forum/24-arkiv/

Det står både i overskrift og i første innlegg.

 

Hvordan finne egne innlegg her i nytt debattforum, er jeg godt kjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men mitt spørsmål gjelder hvordan man finner sine egne tema i det nye arkivet (som er en kopi av gammelt debattforum): http://forum.arkivverket.no/index.php?/forum/24-arkiv/

Det står både i overskrift og i første innlegg.

 

Hvordan finne egne innlegg her i nytt debattforum, er jeg godt kjent med.

 

Jeg skjønner at du vil finne dine egne tema i nye "Arkiv" (samme side som "Brukernes eget forum") som inneholder tema som er flyttet over i det nye brukerforumet fra det gamle brukerforumet.Skulle ønske at det var sorteringsfelt, f.eks. "Forfatter".Har prøvd litt.Vanskelig foreløpig.Men jeg har lest at Arkivverket foreløpig sliter med lenkene fra det gamle og jobber med at resten kommer med.Jeg finner selv de gamle temaene i gamle brukerforumet på den gamle adressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg søke fram de tema som jeg selv har opprettet? I selve det gamle debattforumet søker jeg bare på f.eks. Hanne Line, og så kommer alle mine opp. Hvis jeg ønsker å gjøre det samme i arkivet (kopien av debattforumet)?

 

Vi har ikke aktivert muligheten for å søke på innleggsforfattere i den arkiverte debatten. Men søker du på navnet ditt og velger kun forum Arkiv som søkeområde, og bare treff i innleggsteksten, vil du finne en del av temaene der du er med. En annen måte å gjøre det på er å logge seg på i gamle debatten, kopiere ut korgen din og søke temaene fram vha temanr. Hvis du velger å abonnere på emnene dine, vil du få dem fram når du er inne i Kontrollpanel - Forum - Emner du abonnerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke aktivert muligheten for å søke på innleggsforfattere i den arkiverte debatten. Men søker du på navnet ditt og velger kun forum Arkiv som søkeområde, og bare treff i innleggsteksten, vil du finne en del av temaene der du er med. En annen måte å gjøre det på er å logge seg på i gamle debatten, kopiere ut korgen din og søke temaene fram vha temanr. Hvis du velger å abonnere på emnene dine, vil du få dem fram når du er inne i Kontrollpanel - Forum - Emner du abonnerer på.

 

Hei.

 

Jeg har prøvd.Får ikke opp mine innlegg i det gamle forumet ved søk i det nye arkivet "Arkiv".

Er det mulig at du kan bruke knappen "prt scr" på søkebildet for å vise her hvordan det gjøres?

 

Jeg søkte ved hjelp av knappen "Hjul" til høyre for Søkeboksen.Da etter at jeg ikke klarte å få resultater etter å ha skrevet navnet mitt "Kristin S. Aasen" (øverst i søkeboksen) som jeg brukte i det gamle brukerforumet.Og jeg brukte ikke korg i de gamle foraene.Har nå skrevet ut liste med alle temaene jeg opprettet i de gamle foraene.Når jeg skriver debattnr, da kommer emnet opp.

 

Forstår at vi må gi dere i dig.arkivet tid til å finne ut av diverse ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen måte å gjøre det på er å logge seg på i gamle debatten, kopiere ut korgen din og søke temaene fram vha temanr.

 

Betyr dette at det gamle forumet vil bli bevart slik det ligger også på litt sikt, i tillegg til som "Arkiv" her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.