Gå til innhold
Arkivverket

Ragnhild Agnethe Olivia født Johnsen på Meløy i Nordland


Jostein Knighta Bø
 Del

Recommended Posts

Eg har i lengre tid freista finna ut kvar det vart av Ragnhild Agnetha Olivia Johnsen, f. 28.mai 1899 på Fore i Meløy, Nordland. Kan det vera ho som er gravlagd i Farsund med dansk?? etternamn Fromsgaard? Vil vera svært takksam for opplysningar sidan Agnetha og hennar son, evnt. fleire born, er ei manglande grein på slektstreet.

 

mvh

 

Jostein

Telavåg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Slettet første forslag.

 

Det er vel denne personen her du mener? Som du ser staver de navnet Ragnild Jonsen, men det er jo vanlig med stavevariasjoner. Hva vet du om denne personen da? Har du noen grunn til å tro at hun flyttet til Farsund?

 

HER fant jeg konfirmasjonen hennes, hvis dette er personen du ser etter. Her er i alle fall alle navnene med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rette personen. Ho var nr 8 i ein syskjenflokk på 10. Vel Farsund er kanskje eit skudd i blinde, men ho eg har funne der er iallefall einaste Ragnhild eg så langt har funne med same fødselsdato. Siste eg har frå henne er rundt juletider 1931.

 

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gløymde å føya til at i 1931 var etternamnet hennar Dagestad. Men det kan ho jo ha lagt vekk.

 

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ukjent for meg!! Finn eg det her på forumet nokon stad? Om da e "mi" Ragnhild som er på Sørlandet er kanskje ikkje Farsund so heilt usannsynleg??

 

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka – Engevikslekta og dens etterkommere innen Meløy, Rødøy, samt inn- og utland – får du sikkert lånt/fjernlånt på bibliotek. Men det står ikke mer om Ragnhild enn fødselsdato 28. mai 1899, og det jeg nevnte.

 

Ragnhild var datter av Olea Krøger og mannen Rasmus. Rasmus var fra Finnås prestegjeld står det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja då får eg ta meg ein tur på biblioteket i bydn. Jau eg har heile slekta, bortsett frå guten ho hadde frå før, fram til ho forsvann ut av vår familie i 1931.

 

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.