Gå til innhold
Arkivverket

Tore Vigerusts Utgivelser


Ken V. Nordberg
 Del

Recommended Posts

Tore Vigerust hadde, før han så altfor tidlig forlot oss, en liste på sin hjemmeside over bøker, hefter og andre dokumenter han hadde for salg (blant annet Benkestokk-seminaret). Vet noen om disse fremdeles kan kjøpes og eventuelt hvor? Jeg skal til Norge (blant annet til Oslo) til sommeren og skal reise litt rundt og samle kilder når jeg først er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er alt hva jeg har klart å finne av Tore Vigerusts materiale etter hans død: http://www.vigerust.net/ Jeg kan ikke finne mer, dette har ikke forandret seg siden hans bortgang. Men vi vet alle at det fantes langt mer som var på nettet til glede for alle. Det var slik Tore Vigerust var: han delte delte med oss andre av sitt vell av kilder og sin store kunnskap. Men hvor blir dette av? Jeg har noen av hans avskrifter angående Røros, som jeg fikk av ham fra høsten 2010. Er lykkelig for at jeg har dette fra Tore. Han var for meg den største genealog og et generøst menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Astrid. Jo jeg kjenner til hjemmesiden hans. Der har han listet noen av de publiseringene han hadde til salgs. Blant annet her. Der er hans personlige epost addresse, telefon og addresse gitt, og jeg regner med at denne kontaktinformasjonen etter hans død ikke lenger er gyldig? Nå når jeg ser litt nærmere etter er Arne Vigerusts epost address gitt på forsiden så det er vel kanskje han jeg må kontakte da.

 

Jeg er enig med deg i at Tore Vigerust er dypt savnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore Vigerust hadde, før han så altfor tidlig forlot oss, en liste på sin hjemmeside over bøker, hefter og andre dokumenter han hadde for salg (blant annet Benkestokk-seminaret). Vet noen om disse fremdeles kan kjøpes og eventuelt hvor?

 

Så vidt jeg vet ble rapporten fra Benkestokk-seminaret utsolgt for flere år siden, men den kan lånes på Riksarkivets lesesal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Svein Arnolf. Vet du om det gjelder alle Vigerusts utgivelser, eller er forlaget hans (kane.benkestokk.teiste) aktivt enda? Ett besøk innom Riksarkivet er uunngåelig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet ble rapporten fra Benkestokk-seminaret utsolgt for flere år siden, men den kan lånes på Riksarkivets lesesal.

Jeg var så heldig å sikre meg et eksemplar av heftet om Benkestokk-seminaret i 2005, direkte fra Vigerust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Leif. Men den var ikke tilgjengelig for meg (vistnok bare tilgjengelig for Norske IP addresser) :(

 

Jeg får heller oppsøke Arne Vigerust og se hva som enda er til salgs (eller vente til jeg drar på Riksarkivet til sommeren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.