Gå til innhold
Arkivverket
Boel Nipsjö

Hans Ulrik Rist Nilsen Buksnes

släktshistoria  

1. 1. Vem var Hans Ulrik Rist Nilsen i Buksnes?

• Letar efter släktingar
      0

Recommended Posts

Boel Nipsjö

Jag letar efter Hans Ulrik Nilesen Rist född i Buksnes/Berg f 1816 gift med Petrikke Christiansdotter , Buksnes f 1818. deras dotter Christense Henrikke Hansdotter Rist f 1839 Hols Buksnes gifte sig med min morfars far johan Ludvig eklund f 1836 i Stockholm.

jag letar efter föräldrar till de förstnämda och mer om det finns men jättegärna efterkommlingar som bar barnbarn och ev om det finns släktingar i livet idag uppe i lofoten. Skulle vara så kul om man kunde finna några.

Finns det någon släkthistoria kring dessa människor??

Kommer att resa upp till lofoten o några andra platser som släkten finns på. :rolleyes:

Bästa H

Boel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Denne tråden starter med en "avstemning"

Hva i all verden er poenget med det???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Boel Nipsjö

Hej igen. jag är inte så duktig på ert nya system ännu. jag lär mig efter hand

mvh

boel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Boel Nipsjö

sedär ja då fick vi lita att ta tag i. en släkting tror jag nog att det verkar vara. : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bergiverson

Jag letar efter Hans Ulrik Nilesen Rist född i Buksnes/Berg f 1816 gift med Petrikke Christiansdotter , Buksnes f 1818. deras dotter Christense Henrikke Hansdotter Rist f 1839 Hols Buksnes gifte sig med min morfars far johan Ludvig eklund f 1836 i Stockholm.

jag letar efter föräldrar till de förstnämda och mer om det finns men jättegärna efterkommlingar som bar barnbarn och ev om det finns släktingar i livet idag uppe i lofoten. Skulle vara så kul om man kunde finna några.

Finns det någon släkthistoria kring dessa människor??

Kommer att resa upp till lofoten o några andra platser som släkten finns på. :rolleyes:

Bästa H

Boel

Hans Ulrich Nielsen Rist f.1816 Berg father was Niels Johansen Berg mother ( 2nd wife )

There was another son also named Hans Ulrich f.1788

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive