Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebøker Oslo/Aker 1860


Hans-Petter Falao
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter dåp i Aker (Oslo øst) 1860. Bøkene for Aker slutter i 1859, mens de for Gamle Aker og Østre Aker først begynner i 1861. Har jeg oversett noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter etter dåp i Aker (Oslo øst) 1860. Bøkene for Aker slutter i 1859, mens de for Gamle Aker og Østre Aker først begynner i 1861. Har jeg oversett noe?

 

Delingen av Aker prestegjeld skjedde i 1861. Vestre Akers kirkebøker begynner allerede på slutten av 1850-tallet. Jeg vet ikke sikkert, men jeg gjetter på kirkebøkene for Aker prestegjeld gikk over til å bli kirkebøker for Vestre Aker prestegjeld. Jeg ville derfor undersøkt Vestre Aker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stadig forvirret. Jeg har lett gjennom Grønkand og Vestre Aker for 1860. Han jeg leter etter er Edvard Emil Larsen f 22.01.1860 (FT1910). Han er er her feilaktig nevnt som Kristoffersen; resten av familien stemmer. Ved FT1865 bor familien på Vaalerengen, i 1910 i Bergensgate 8. Kan det være feil fødselsår i FT1910 so er årsaken til at jeg ikke finner ham? Andre steder å lete? Ref 1910: http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036392142909/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Via konfirmasjon fant jeg dåpen i Vestre Aker 11.03.1860. Der var angitt Oslo k(irke) som dåpssted. Hvor er det? (neppe Domkirken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo Hospital/Gamlebyen. Forøvrig er det uoversiktlig i dette området på denne tiden - se innlegg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.