Gå til innhold
Arkivverket

Tydehjelp ministerialbok fra Volda


Anett Ytre-Eide
 Del

Recommended Posts

Noen som kan hjelpe meg med nederste linje i kolonnen Foreldrenes Navn, Stand, Haandtering og Boepæl på jente nr 18? Jeg ser det står noe lignende på noen av de andre, men klarer ikke lese det.

 

LENKE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan åpne den. Den første jeg la inn virket ikke, men la inn ny med en gang. Den virker her hos meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke bruk permant sidelenke, og da virker lenken kun i 30 minutter. Til tross for dette, hender det at man kan få lenken til å virke igjen ved først å åpne ei kirkebokside. Jeg vet imidlertid ikke om jeg har funnet riktig side da du ikke oppgir noen navn. Jeg tror allikevel at du sikter til forkortelsen Gdmd, som antagelig står for Gaardmand. Gaardbruger er også et betegnelse som brukes på den sida jeg har funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager det med lenken! Blir det riktig om man bruker betegnelsen som står oppgitt i properties, en som ender på jpg? Har ikke vært borti dette problemet tidligere. Ja, det stemmer at faren var gårdbruker. Takk skal du ha.

 

Nå prøver jeg å legge inn ny lenke ennå en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er første gang jeg har støtt på dette problemet, derfor har jeg ikke søkt etter noen løsning på det. Skal se på lenken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenken din er kun en billedlenk (slutter på .jpg)

Hvis man tar en billedlenk kopierer den og legger til i enden ?visbok=ja får man en permanent lenk.

Her har du den permanente lenken.

Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Volda, Ministerialbok nr. 511A05 (1817-1832), Fødte og døpte 1817, side 2.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15958&idx_id=15958&uid=ny&idx_side=-2

 

Men dåp nr 18 er ikke på denne siden men på neste side.

Er det dåpen til Ane Larsine Nere Bierkedal du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, trodde jeg hadde lagt inn riktig lenke. Jeg skal prøve å få det riktig i framtida. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.