Gå til innhold
Arkivverket

oversikt over mangler 1910?


Frida Johannessen
 Del

Recommended Posts

Jeg er ny i digitalarkivet, men har i det siste lett en del i 1910-tellingen for å oppklare en del "familiemysterier". Det ene er min oldefar som vokste opp på barnehjem, det andre er søsteren som var sykepleier på sykehus (utdannet røde kors), det tredje er en bror som gikk på amtsskole. Jeg finner ikke disse verken på skole, barnehjem eller sykehus eller privat.

 

Er det noe dere ikke har lagt inn pga personvern. I så fall er det greit å vite det.

 

Hilsen Frida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil i alle fall finne litt om manglane her - - og den fullstendige lista er gjerne ikkje langt unna, som du ser.

 

Men ein viktig grunn til at ein ikkje finn folk er at dei er registrerte på ein annan måte enn ein forventar. Har du namna på dei du leitar etter kan vi sjå kva vi finn - ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil i alle fall finne litt om manglane her - - og den fullstendige lista er gjerne ikkje langt unna, som du ser.

 

Men ein viktig grunn til at ein ikkje finn folk er at dei er registrerte på ein annan måte enn ein forventar. Har du namna på dei du leitar etter kan vi sjå kva vi finn - ?

 

 

 

Tusen takk for at du vil prøve!!! Kunne du prøve han som er på barnehjem? Det er min oldefar, og det er ikke tvil om at han vokste opp! Han heter Hans andersen og er født i kristiana 22. juni 1903 (står bak på fotografi). Barnehjemmet skulle være i Hedmark eller Oppland eller et annet sted på østlandet Strever også med skrivemåte for Kristiania - det er så mange muligheter. Er det noen hemmelig måte å søke på så man kan få opp flest mulig? prøvde *ria* men det ga ingen treff.

 

Frida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.