Gå til innhold
Arkivverket

Aasen,Bergen.Borgerlig vielse og dødsfall.


Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Jeg spurte i feil forum.Så jeg legger spørsmålene (valgt å ta det i et emne siden det dreier seg om samme familie) her.

 

Lovise Aasen,f. 20/8-1892.Død 20/12-1949.Hvem var hennes arvinger? Navn og fødselsdato?

Hvor var Lovise født?Hennes fars navn?Når ble hun gift?

 

Olaf Karl Aasen ble borgerlig viet 28/7-1962 til Ragna Hansen (pikenavn?).

Når var Ragna født?Hvor ble hun født?Hva het hennes far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovise var født i Måløy 20. august 1892. Hun etterlot seg enkemann Olav, Domkirkeplass 2, og en datter Anny Aasen, født 1931. Se Lovise Amalie, datter av Jakob Larsen på Hagevik:

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Vågsøy i Selje, Ministerialbok nr. C 2 (1889-1904), Fødte og døpte 1892, side 27.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2068&idx_id=2068&uid=ny&idx_side=-28

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050810050028.jpg

 

Olav Aasen giftet seg igjen i 1962 med Ragna Marie Hansen, født 22. oktober 1901 i Bergen. Hun var datter av Zakkeus og Johanna:

http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036708070721/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan opplyse om at Lovise Amalie Holvik gifter seg i Korskirken i Bergen 30/11-1929, og kan videre opplyse om at foreldrene til Lovise, Jakob Olai Larsen Hagevik 1867 Inderst og Anne Samueline Andersdtr. Oppedal 1871 gifter seg 25/1-1892 i Selje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Yngve N. for fyldig svar.Og takk til Rune B for innlegg om vielsesdato til Holvik og Aasen og Holviks foreldre.

 

Jeg og andre slektninger leter etter datteren Anny, f. 1931 til Olaf Karl Aasen (sønn til Valdemar Sivert Olsen Aasen og Berit Valderhaug) (født i Ålesund) for evt. slektstreff.Fant henne nylig ugift i Skatteligningen 1959.Så det betyr at hun giftet seg etterpå.Mener å huske at hennes sønn også var i dødsannonsen i Aftenposten? i 1969.

 

Så hvis noen vet noe om datteren og hennes etterkommere, så ville det vært fint om jeg kunne bli kontaktet på mail,PM.Personvernhensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsmeldingen da Olav K. Aasen døde i 1969 bør kunne fortelle hvilket etternavn datteren da brukte, og hvor hun bodde.

 

Mange takk til deg for innlegget. Jeg viser til debatt 31300 i det gamle arkivforumet.Kanskje jeg ikke fikk spurt om det nødvendige.Jeg lager en ny debatt hvor jeg ber om etternavn og adresse til datteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan opplyse om at Lovise Amalie Holvik gifter seg i Korskirken i Bergen 30/11-1929, og kan videre opplyse om at foreldrene til Lovise, Jakob Olai Larsen Hagevik 1867 Inderst og Anne Samueline Andersdtr. Oppedal 1871 gifter seg 25/1-1892 i Selje.

 

Mange takk til deg for innlegget.Jeg sender deg epost etter at jeg har opprettet debatt ang dødsmelding til Olav Karl for å vite datterens etternavn og adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.