Gå til innhold
Arkivverket

Søker slektninger av Ola, Goro Aashaug, og Marit Tollefshagen


Per Arne Tollefshagen
 Del

Recommended Posts

Når jeg først driver på med å lete etter slektninger, så lurer jeg på om noen kan finne noen etterkommmere av flere av mine aner. Det gjelder søskenflokken Tollefshagen, nemlig Ola, Goro og Marit som reiste til Amerika i 1870. Jeg har lett i diverse kilder, men har ikke funnet noen opplysninger om disse tre.

Marit Eistensdatter Tollefshagen, f. 12.2.1845, Goro Eistensdatter Aashaug (Tollefshagen f. 28.10.1841 gift med Embret Jonsen Vingelen, f. 1839. Den tredje var Ole Eistensen Aashaug (Tollefshagen,f. 21.4.1839.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd: Gi litt flere opplysninger i temaoverskriftene dine - legg f.eks. inn et geografisk navn, slektsnavn osv. Dermed vil sjansene være større for at du tiltrekker deg oppmerksomhet fra gode hjelpere som har kunnskap om akkurat det du er ute etter. - De fleste trådene her inneholder jo nettopp "etterlysninger"...

 

Det er forresten mulig å redigere temaoverskriften i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bør du også legge ved fødselsdatoer for de som reiste, samt, om mulig, en lenke til utreisen for disse tre. Patronymet bør du jo også ta med når du spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd: Gi litt flere opplysninger i temaoverskriftene dine - legg f.eks. inn et geografisk navn, slektsnavn osv. Dermed vil sjansene være større for at du tiltrekker deg oppmerksomhet fra gode hjelpere som har kunnskap om akkurat det du er ute etter. - De fleste trådene her inneholder jo nettopp "etterlysninger"...

 

Det er forresten mulig å redigere temaoverskriften i ettertid.

 

Et spørsmål Tore, hvordan går en frem for å redigere temaoverskriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål Tore, hvordan går en frem for å redigere temaoverskriften?

 

Sakset fra en annen tråd:

Gå inn på rediger på det første innegget.

Velg full editor.

Skriv inn ny tittel og lagre modifisert endring.

 

Selv har jeg ikke forsøkt det - men trådstarter her har tydeligvis klart det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra en annen tråd:

Gå inn på rediger på det første innegget.

Velg full editor.

Skriv inn ny tittel og lagre modifisert endring.

 

Selv har jeg ikke forsøkt det - men trådstarter her har tydeligvis klart det!

Takk Tore, da må det prøves!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.