Gå til innhold
Arkivverket

Databasvelger/ digitalarkivet.


Svenn Ruskedal
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Kommer ikke inn på digitalarkivet/ databasvelger/ folketellinger 1801-1865-1875-1900.

 

Er det andre her som har problemer med det ??

 

Mvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virker som databasevelgeren kanskje er nede akkurat nå. De folketellingene du nevner fungerer heller ikke for meg. (FT1910, kirkebøkene og skiftematerialet fungerer imidlertid helt fint her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Server ble restartet 7:40.

Berre ein liten bagatell, men litt irriterande likevel: Det viser eit klokkeslett på kvart innlegg - dette ser ut til å vere 1 time feil. Kan det rettast på nokon måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre ein liten bagatell, men litt irriterande likevel: Det viser eit klokkeslett på kvart innlegg - dette ser ut til å vere 1 time feil. Kan det rettast på nokon måte?
<BR><BR><BR>Har du stilt klokka rett på kontrollpanelet ditt da, Aase?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt dette problemet siden omleggingen av Digitalarkivet. Jeg kommer inn på følketellingene, men når jeg skal søke på personer kommer jeg ikke videre.

Jeg har forsøkt både IE og Opera som nettlesere.

Jeg får bare denne feilmeldingen på Opera:

 

Forbindelsen nedkoblet av tjeneren

 

Du prøvde å gå til adressen http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe, som er utilgjengelig for øyeblikket. Kontroller at nettadressen (URLen) er skrevet riktig og prøv så å oppdatere siden.

Kontroller at Internett-forbindelsen din er aktiv og se etter om andre programmer som trenger den samme forbindelsen virker.

Kontroller at innstillingene til eventuelle sikkerhetsprogrammer for Internett er korrekte og ikke hindrer vanlig nettsurfing.

Hvis du sitter bak en brannmur på et lokalt nettverk og tror dette kanskje skaper problemer, må du snakke med systemadministratoren din.

Trykk på F12-tasten på tastaturet og prøv å velge vekk mellomtjenere, med mindre du vet at du må bruke en mellomtjener for å komme på nett. Prøv så å laste siden på nytt.

 

Dette skjedde som sagt i forbindelse med omlegging av Digitalarkivet.

 

Hva er feil. Noen som har tips?

 

Alf Thore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<BR><BR><BR>Har du stilt klokka rett på kontrollpanelet ditt da, Aase?

No skriv eg dette innlegget klokka 11.32 i følgje klokka på mi datamaskin -

 

og over innlegget står det at det er skrive kl 10.32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No skriv eg dette innlegget klokka 11.32 i følgje klokka på mi datamaskin -

 

og over innlegget står det at det er skrive kl 10.32

 

Hos meg står det 11.32. Jeg tror det må være en innstilling et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min skjerm står det at du skrev innlegget kl. 11.32.

Då ligg nok problemet hos meg, ja. Klokka på skjermen viser som sagt 11 og noko, så eg får leite litt på kontrollpanelet - kanskje denne knappen HER hjelper - ?

 

Nei, framleis 10.57 øverst her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No skriv eg dette innlegget klokka 11.32 i følgje klokka på mi datamaskin -

 

 

 

Eg meiner kontrollpanelet ditt på forumet, ikkje på datamaskina di.

 

Legg merkje til klokka heilt til høgre på den mørkeblå stripa heilt nederst når du er inne på forumet. Er ho i samsvar med klokka på datamaskina di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde same problemet som Aase. Men då eg gjekk til kontrollpanelet under profilen viste det seg at eg stod i feil tidssone. Når eg endra den slik at Oslo var med vart det rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde same problemet som Aase. Men då eg gjekk til kontrollpanelet under profilen viste det seg at eg stod i feil tidssone. Når eg endra den slik at Oslo var med vart det rett.

Takk begge to. Det er sikkert hyggeleg i Casablanca, men Oslo passar meg betre.

 

Då er klokka rett. Alt ein må vite her i verda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.