Gå til innhold
Arkivverket

[LØST] Kan noe være behjelpelig med å tyde stedsnavn i Sverige


Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Det finns en Brita f 13/9 i Bolstad födelsebok C:1 maskinpag. 156 och familjen finns i husförhören

Grinstad AI:9 s 214 Espesätter och AI:8 s 224. Modern blev änka 1795.

Hon har ju inte andranamnet Stina så man får följa henne och se om det är rätt person.

 

I bilden i #25 tycker jag det står fr. Espesätter 1800?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen takk Ulla.

Dette er helt sikkert riktig, da jeg fant vielsen til Ingrid og Esbjörn i Bolstad 26/12 1797.

 

Alltid like spennende når ting begynner å løsne. Selv når det ikke er mine aner jeg her leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg sette meg og lete litt mer. Så ser jeg at Ulla har funnet mye nytt. så fint. Det er alltid moro når man finner svar.

 

Hyggelig å se deg her på det nye forumet Ulla.

 

Hilsen anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för hälsningen och detsamma, Anne Lene!

Jag hade faktiskt gett upp och slängt lappen med flyttningsanteckningar för Brita Stina, då jag läste din kommentar i #21 om att hon troligen bara var en kort tid som piga i Holm.

Javisst, självklart och så började jag leta på sidorna i Grinstad och hade tur att hon dök upp nästan meddetsamma :)

Det är både spännande och lärorikt att leta i dom gamla böckerna och mycket trevligt att man kan samarbeta såhär.

Hälsningar Ulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til både deg Anne Lene og Ulla for all hjelp som dere har bidratt med angående Brita Stina.

 

Jeg er helt enig med deg Ulla om at det er hyggelig med slikt samarbeide.

 

Igjen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker samme tema, da dette gjelder den samme slekten.

 

Kan noen være så vennlige å hjelpe meg med å tyde navnene som står bak Jacob og Elin fra Ingribyn og sønnen Olof.

 

post-424-0-70916500-1301347382_thumb.jpg

 

[Älvsborg] Holm, AI:3, Husförhör, 1778 - 1783, 116/0, Bild 136 av 152.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakob död

Elin ..?

Olof fl(yttat) Sundahl

 

Har du letat efter familjen tidigare husförhör AI:2. Kanske Elins efternamn går att läsa där.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk igjen Ulla.

Jeg har lett i AI:2, men den er fra perioden 1734-1735 og i AI:1 fra 1726-1761 har jeg ikke funnet noe.

 

Nå har jeg sendt slektsoppsettet fra meg og håper vedkommende er fornøyd.

 

Igjen tusen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.