Gå til innhold
Arkivverket

Nikolai Bremseth


roger
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

prøver og hjelpe en venn med å finne slekt av han. kan noen hjepe oss å tyde linje 15 guttorm på denne siden? det er kirkebok nes i nes (hedmark) 1927-1932 side ? guttorm er født 6-8-1928 far er gift murer nikolai bremseth f 1884 Gjøvik. hva står det bak der? og står det spiseforetning under der?kan dette hvere samme Nikolai som er f i 1884 men med navn Nikolai Johansen Posanger i ft for 1910? bakerst så ser det ut til å stå stavsjø, men hva står det bak der ? Mor er Lina Strand.

 

Takk så lenge.

 

Hilsen Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Stavsjø sogn.

Eg gjekk då til Klokkerbok for Nes/Stavsjø 1913-1936 ( 1928 side 68)

Der ser det ut som at bolig er Kamfruens ? Spiseforretning, Gjøvik.

 

Eg har ikkje sjekka FT 1910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør lenke til boken, slik at andre finner lettere frem: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4743&idx_id=4743&uid=ny&idx_side=-5 Jeg har tidligere forsøkt å lage en oppskrift på hvordan du kan lage riktig lenke for kirkebøker: http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/270-forslag-til-faq-frequently-asked-questions-for-bruk-av-referanselenker-i-digiatalarkivet/

 

Jeg leser "Kampens spiseforretning", men det gir ingen mening for meg. Muligens kan det være der Nicolai jobbet, presumptivt i Gjøvik. Men jeg aner ikke om det er en historisk butikk eller ei som har hett det.

 

Siden du er ny: Det har vært en del diskusjon om bruk av både fornavn og etternavn i dette forumet. Mange av de som er flinke til lese slikt, liker gjerne at de vet hvilken 'roger' de svarer. Det er mulig du får flere svar hvis du inkluderer både fornavn og etternavn i visningsnavnet ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør lenke til boken, slik at andre finner lettere frem: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4743&idx_id=4743&uid=ny&idx_side=-5 Jeg har tidligere forsøkt å lage en oppskrift på hvordan du kan lage riktig lenke for kirkebøker: http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/270-forslag-til-faq-frequently-asked-questions-for-bruk-av-referanselenker-i-digiatalarkivet/

 

Jeg leser "Kampens spiseforretning", men det gir ingen mening for meg. Muligens kan det være der Nicolai jobbet, presumptivt i Gjøvik. Men jeg aner ikke om det er en historisk butikk eller ei som har hett det.

 

Siden du er ny: Det har vært en del diskusjon om bruk av både fornavn og etternavn i dette forumet. Mange av de som er flinke til lese slikt, liker gjerne at de vet hvilken 'roger' de svarer. Det er mulig du får flere svar hvis du inkluderer både fornavn og etternavn i visningsnavnet ditt. :)

 

 

Hei! Takk for svaret, men hvordan legger jeg til etternavnet mitt? er det på profil eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ny her ja, så det blir nok litt rot, men håper det går bedre..

 

Hei! Takk for svaret, men hvordan legger jeg til etternavnet mitt? er det på profil eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ny her ja, så det blir nok litt rot, men håper det går bedre..

 

Hei! Takk for svaret, men hvordan legger jeg til etternavnet mitt? er det på profil eller noe sånt?

Du kan endre visningsnavnet ditt. Se her for hvordan det gjøres. Du kan også eventuelt legge ditt fulle navn inn i signaturen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Stavsjø sogn.

Eg gjekk då til Klokkerbok for Nes/Stavsjø 1913-1936 ( 1928 side 68)

Der ser det ut som at bolig er Kamfruens ? Spiseforretning, Gjøvik.

 

Eg har ikkje sjekka FT 1910

 

 

Takk for hjelp.

 

Hilsen Roger Steinbakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.